Kort ademigheid

Hoi hoi, zo inmiddels zijn we in week 27 beland.

Van de week in week 26 had ik het erover dat ik van de huisarts bloed moest laten prikken omdat ik zo snel benauwd ben. Ik had de dag erna (donderdag) weer terug gemoeten voor de uitslagen. Werd ik woensdagmiddag gebeld dat er toch een stof in mijn lichaam had zitten wat past bij een longembolie of trombose. De huisarts had overleg gehad met mijn longarts en i.v.m. verleden (trombose, SLE en zwangerschap) hadden ze besloten dat ik toch naar de spoedeisende hulp moest om verder te laten onderzoeken. Na onderzoek leek het ze verstandig om me toch op te laten nemen zodat ze donderdag nog andere onderzoeken konden doen. Gisteren kreeg ik eind van de ochtend een echo van mijn benen (zo kunnen ze eventuele trombose bekijken) en gelukkig konden ze zien dat het in orde was.
In verband met de zwangerschap zaten ze nog in dubio of ze wel of geen scan zouden maken met contrast vloeistof, maar om longembolie uit te sluiten is toch besloten om het wel te doen. Omdat we namelijk 27 weken zijn is de aanleg van de baby af en is het niet zo schadelijk meer voor het kind.
Begin van de avond kreeg ik te horen dat ook de scan goed was en dat ik vandaag de 8 weer lekker naar huis mocht.
Alleen ik was samen met mijn man aan het wachten in het restaurant op mijn viste en toen kwam ik de longarts tegen die onderweg naar huis was zei dat het fijn was.
Natuurlijk is het het fijn dat het geen longembolie was. Ze zei nog 1 nachtje uitrusten en dan mag je lekker naar huis. Waarop ik antwoorden dat je thuis toch meer uitrust als in het ziekenhuis. Zei ze wil je naar huis dan. nou daar zeggen we natuurlijk geen nee op. Ik heb vannacht dus lekker thuis mogen slapen.

Nu ze dat hebben kunnen uitsluiten allemaal betekend het bijna zeker dat de benauwdheid toch echt al van de zwangerschap komt

Jee wat een verhaal. Gelukkig is het allemaal goed. Ik heb ook af en toe last met ademhalen. Wat lekker dat je een nacht eerder weg mocht, thuis slaapt toch het lekkerst. Lekker rustig aan en genieten van de rest van je zwangerschap

he bah wat eng...:(
maar geweldig dat alles goed is met je

ik ben ook zo kortademig....bij vlagen....nu weer niet...maar toen t zo warm was wel....

ik heb een fikse verkoudheid gehad met veel hoesten...en benauwdheid....waar ik moeilijk va\n af kwam

en nu heb ik die kortademigheid alleen nog savonds als ik op bed ga...dan ist net of mijn longen mijn keel uit komen....
als ik ff rustig lig ist goed...maar soms denk ik...sjongejonge....dit is niet lekker!!

jeetje mina schrikken meid,maar wat fijn dat het goed was allemaal,maar toch maar lekker rustig aan doen.merk ook hier wel hoor dat ik af en toe wat kortademig ben en vd week had ik savonds ineens last van maagzuur,doe rustig aan,liefs

Ja het is erg lastig die kortademigheid, want ja de hond wil natuurlijk ook wel een stukje lopen, maar goed we kijken gewoon wat we kunnen.

Ik ben wel blij dat ze hebben kunnen uitsluiten dat het geen longembolie of trombose is.
Dat maakt het wel weer een stuk rustiger. Over een maand moet ik terug op controle bij de longarts dus ben benieuwd.

Aan de ene kant is het fijn dat het gewoon van de zwangerschap is, maar als ik me dan bedenk dat ik nog bijna 13 week moet dan is het ineens wel heel lang.

@ tien1976 ik heb ook last van maagzuur en neem bewust iedere avond voor het slapen gaan antgel ofzo. Dat is niet schadelijk voor het kind en op die manier lig ik niet wakker van het zuur.

Wat een verhaal! Gelukkig geen longembolie.
Die benauwdheid ken ik wel. De kleine zit erg hoog. Met yoga oefenen we buik, flank en rug ademhaling. Dat helpt wel heel erg om de benauwdheid te verlichten bij mij.
Het is heel simpel: je legt je handen onder je buik en probeert dan naar de warmte van je handen toe te ademen. Je kan ook je partner vragen zijn handen in de holling van je rug te leggen en daarnaartoe te ademen.

Succes!

Hoi,

bedankt voor de tip, zal eens kijken of het allemaal gata lukken. Vorige week zijn we ook met zo oefening bezig geweest met "samen bevallen"allen toen lukte het me niet echt

Terug
Bovenaan