Hoi Iris,
Bij mij duurt m'n ongi ook maar 2-2,5 dag, daarna is het meteen helemaal over, geen drup meer. Toen ik de pil gebruikte duurde het zeker 5 dagen. Aangezien ik er erg ongerust over was heb ik heel internet afgestruind en ook m'n gyn ernaar gevraagd. De grootste kans is dat het lichaam nog moet wennen aan dat hij (zij?) nu zelf verantwoordelijk is voor de cyclus, voorheen deden de hormonen van het voorbehoedsmiddel dat. Als je tempt kun je checken of de tijd van je eisprong totaan je ongi wel ongeveer 14 dagen is. Als dat zo is, dan is er (volgens mijn gyn) geen reden tot ongerustheid. Als die periode echter een stuk korter is (korter dan 11 dagen) dan kun je je progesteron laten testen, dat zou dan eventueel (!) te laag kunnen zijn (hoeft natuurlijk niet, maar zo'n bloedtest is snel gedaan, doen ze 7 dagen na je eisprong). Bij mij is de periode tussen eisprong en bloeding 14 dagen, dus het enige dat ik doe is hopen dat het lichaam snel went aan alles zelf doen, en dat het op een gegeven moment weer meer wordt. Maar... tijdens al dat gestruin op internet kwam ik genoeg meiden tegen die ook zulke korte ongi's hebben en wolken van babies hebben gekregen. Vooral geen paniek dus, alleen even je cyclus checken en verder vooral relaxen. We gaan gewoon voor die baby in 2008, toch?!
groetjes
-i-