Kort ongie

A

Anoniem

Guest
Wie heeft er nog meer last van een korte ongie. Bij mij is het 2 a 3 dagen en bijna niks. Toen ik aan de pil was was ik het wel 5 dagen en altijd erg hevig. Maar goed de RD   zijn er weer dus op naar ronde 6.

Liefs Iris

huh ik heb net gerageerd maar zie niks staan arggggggggggg. Wij zitten ook in ronde 6 en nog een week en dan is me nod erg spannend weer. mijn ongi's zijn ook kort vaak 2 a 2,5 dag daarbna is alles weg. Ik heb 1 cyclus gehad van echt wel 6 dagen 2 dagen normaal 2 heftig en 2 naloop zeg maar. ik duim voor jullie en voor mezelf dat het deze ronde raak is.

succes

liefs linda

Hai Linda,
Welke datum heb je volgende week je nod.  Heb je ook een onrelmatige cyclus.

Liefs Iris

arggggggg weet niet wat er met de site is hoor maar me bericht staat er weer niet. maar goed probeer het nog een keer. In oktober is mijn spiraal verwijderd de 2 dagen erna had ik een bloeding. Mijn bloeding erop was na 33 dagen ronde 2 na 30 ronde 3 na 30 ronde 4 na 30 en ronde 5 was op dag 29 (vaaaaaag) morgen of donderag na een week is mijn Nod. ik hoop natuurlijk dat de bloeding dit kee ruit blijft ik vind het nu wel erg lang duren hoor 6 maaaaanden. maar goed probeer het zoveel mogelijk van me af te zetten anders ben ik er teveel mee bezig en daar wordt ik niet vrolijk van. Heb je al kinderen??

liefs linda

Hai Linda,
Wij zijn   bezig voor ons 1e kindje en gaan naar ronde 6. Ik vind het ook allemaal wel erg lang duren maar ja het is niet anders. Ik hoop voor je dat het deze keer raak is. Je cyclus is wel erg regelmatig die van mij niet meer. bij mij kan het van 28 dagen tot en met 41 tenminste tot nu toe. Dat is wel erg irri.

Hoi Iris,
Bij mij duurt m'n ongi ook maar 2-2,5 dag, daarna is het meteen helemaal over, geen drup meer. Toen ik de pil gebruikte duurde het zeker 5 dagen. Aangezien ik er erg ongerust over was heb ik heel internet afgestruind en ook m'n gyn ernaar gevraagd. De grootste kans is dat het lichaam nog moet wennen aan dat hij (zij?) nu zelf verantwoordelijk is voor de cyclus, voorheen deden de hormonen van het voorbehoedsmiddel dat. Als je tempt kun je checken of de tijd van je eisprong totaan je ongi wel ongeveer 14 dagen is. Als dat zo is, dan is er (volgens mijn gyn) geen reden tot ongerustheid. Als die periode echter een stuk korter is (korter dan 11 dagen) dan kun je je progesteron laten testen, dat zou dan eventueel (!) te laag kunnen zijn (hoeft natuurlijk niet, maar zo'n bloedtest is snel gedaan, doen ze 7 dagen na je eisprong). Bij mij is de periode tussen eisprong en bloeding 14 dagen, dus het enige dat ik doe is hopen dat het lichaam snel went aan alles zelf doen, en dat het op een gegeven moment weer meer wordt. Maar... tijdens al dat gestruin op internet kwam ik genoeg meiden tegen die ook zulke korte ongi's hebben en wolken van babies hebben gekregen. Vooral geen paniek dus, alleen even je cyclus checken en verder vooral relaxen. We gaan gewoon voor die baby in 2008, toch?!
groetjes
-i-

Hai meisie i,
In welke ronde zit jij? Ik weet  voor dat ik aan de pil ging(lang geleden) was ik altijd heel regelmatig en gewoon ongie. Het is pas de laatste 2 mnd zo gek. Nou was ik afgelopen maandag en dinsdag ongie (ook echt heel wenig) en ineens had ik gisteravond weer een kleine bloeding. Had ik geluk dat ik net naar huis ging. Ik snap het allemaal niet meer maar goed we zien wel.

Liefs Iris

Hai Iris,
Ik ben afgelopen september met de pil gestopt, ik werd in november zwanger, maar dat werd in december een miskraam, na 1 menstruatie was ik toen weer zwanger maar dat werd in februari een miskraam. Beide miskramen waren heel erg vroeg (de ene na 5 wkn en de 2e na 4,5 wk). Woensdag heb ik een hysteroscopie want op de echo hebben ze een vleesboom gezien en dat zou de oorzaak kunnen zijn. Op de hysteroscopie kunnen ze zien hoe die vleesboom precies zit en of ze er wat aan doen of 'm liever laten zitten. Ik word dus best snel zwanger maar het "blijft niet". Maar we gaan gewoon weer vol goede moed verder. Wat betreft de korte ongi: voor ik aan de pil ging was mijn ongi ook gewoon. Hoe lang was jij aan de pil en hoe lang ben je nu gestopt?
liefs -i-

Terug
Bovenaan