Kort vraagje

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ik heb een kort vraagje. Mijn man en ik zijn al een tijdje bezig om zwanger te worden. Nu eet ik al die tijd geen filet americain en rosbief. Ook drink ik geen alcohol. Zou het kwaad kunnen als ik dat zou eten voordat je nod is? Kan het dan al schadelijk zijn?

Liefs maria

Voor je nod kan het geen kwaad. De navelstreng is dan nog niet gevormd, dus je bent dan nog niet verbonden met je kindje. Een handig foefje van moeder natuur: het oppassen met eten en drinken begint pas wanneer je weet dat je zwanger bent.
Hoewel ik er ook wel rekening mee houd als de kans bestaat dat ik zwanger ben, dus tussen ei en nod in. Voor je eisprong hoef je eigenlijk nergens op te letten.

Hoe lang zijn jullie al aan het proberen zwanger te raken? Wij zijn inmiddels 2,5 jaar verder en zitten nu een jaar in de mmm.

Succes!

Liefs Daisy

Hoi Daisy,

Bedankt voor je reactie. We zijn nu een jaartje bezig. Hiervan hebben we nog een half jaar gewacht omdat ik een pap2 uitslag had.

Ik las over je testen. Ik hoop zo dat je je zwanger bent. Na 2,5 jaar hoop ik het zo voor jullie.

Liefs Maria

Thanx! Hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt!

Succes, dat jullie snel een positieve test mogen hebben!

Liefs Daisy

Denk niet dat het kwaad kan, maar kan zeker geen kwaad om het voor de zekerheid achterwege te laten toch?

Die eerste weken zit het kindje lekker veilig afgesloten van alles en iedereen, zelf van de mama!

Na 8 weken begint geloof ik de navelstreng zich pas te vormen.

Wij hebben een gesprek gehad vorig jaar (voor dat we aan een kindje begonnen) op het kinderwensspreekuur bij een vk. Daar werd heel duidelijk gezegd dat als je vanaf het moment dat je weet dat je zwanger bent er rekening mee houd het vroeg genoeg is. En zelfs dan kun je wel eens een glaasje alcohol drinken als het een speciaal feestje is ofzo. Met vlees moet je wel meer uitkijken en de kattenbak ook. Maar alcohol is dan nog de minste schdelijke...

hi,
precies zoals Daycey zegt..
ze eten dan nog van het eigeel(vertelde de gyn die ik toen had) pas na een week of 6 komt de navelstreng, en dan weet je dat je zwanger bent..

maar zelf houd ik er ook een beetje rekening mee hoor! haha

succes

Terug
Bovenaan