Kortademig door gespannen buik?

Pfff, de laatste weken wordt het toch erg vervelend. Heb in de avond en begin van de nacht zo'n opgeblazen en gespannen gevoel, dat ik het idee heb niet goed door te kunnen ademen. (los van natuurlijk hijg-hijg-puf-puf bij geringe inspanning, waar waarschijnlijk iedereen last van heeft)

Gisternacht heb ik echt een hele slechte nacht gehad, ik kon zelfs niet liggen omdat ik gevoel had geen lucht te krijgen, echt heel ellendig! De druk in mijn buik was echt enorm en werd pas iets beter toen ik flink gebraakt had. Heb dus echt het gevoel dat het mijn maag is die zo opgeblazen en gespannen aanvoelt... Bleh. Vandaar ook in avond na een hele dag eten?

Herkent iemand dit? Tips om die spanning op de maag te verminderen?
(want dat kortademige gevoel is echt heel vervelend!)

Groetjes, Karin
32+6 wkn

Hoi Karin,

Ik had dit zeer vervelende gevoel erg met de eerste. Happen naar adem, heel eng soms en last van mn maag. Toen hij eenmaal ingedaald was was het over...ik hoop dus dat, als dit bij jou nog niet is gebeurd, dat dit snel gaat komen. Deze zwangerschap heb ik eigenlijk maar een week of twee een beetje last gehad, of ie al is ingedaald weet ik niet, dat hoor ik morgen. Ik heb ook geen last van maagzuur 's nachts dus idd zijn alle zwangerschappen toch weer anders...sterkte, Elle.

herken je klachten niet maar het eerste wat mij te binnen schiet is om misschien kleinere maaltijden te eten en dan vaker op een dag. dan wordt je maag  wat kleiner?

in ieder geval veel succes ermee! als je er teveel last van krijgt zou ik trouwens toch even contact opnemen met de vk.

groeten Petra

Heel bekend helaas!
Ik denk dat de baby zoveel plaats in beslag neemt dat je longen ook een beetje in de verdrukking komen. Zeker bij een volle maag.

Ik denk dat er weinig aan te doen is. Alleen s avonds wat lichtere maaltijden en wachten tot de kleine wil gaan indalen.

Terug
Bovenaan