kortademig en last van borstkas

hoi,
zoals titel al zegt, heb ik laatste 2 dagen last van kortademigheid en van de spieren van borstkas. Kortademig had ik al wel als ik trapliep, maar nu ook bij mindere inspanning. Soms zelfs bij praten! herkent iemand dat?
En wat betreft borstkas: bij 1e zwangerschap heb ik rond deze tijd enige tijd last gehad van aanhechting buikspieren aan ribben. Maar nu heb ik van de hele borstkas langs. Gister alleen van rechterdeel, vandaag ook van links. Heb er vannacht zelfs paracetamol voor genomen, zodat ik paar uur achter elkaar kon slapen...
Wat dat betreft hoop ik dat het vochtige warme weer snel minder wordt (mag wel warm, maar dan niet zo benauwd).
Zo, ff van me af geklaagd.
Groetjes, Mira

Hoi. ik sta wel te hijgen als ik 1 trap heb gelopen. en hijgen is dan ook echt hijgen. Maar ik heb wel ergers gelezen (weet niet meer waar) dat het opzich wel normaal is. mede omdat je hart harder moet werken. Vraag het anders aan je vk/gyn en ik denk dat je het dan ook rustiger aan moet doen.

Sterkte!!!

Hoi hoi,

Ik hijg me ook te pletter bij inspanning of gewoon bij een trap oplopen of zelfs met een telefoongesprek als ik gelijktijdig iets aan het doen ben. Pijn heb ik niet gelukkig.

Groetjes Petra

Hallo.

Naarmate je zwangerschap vordert krijgen je longen ook steeds minder ruimte, waardoor je het ook benauwder krijgt. Het middenrif wordt naar boven geduwt de borstholte in.
Als het kindje gaat indalen wordt het weer ietsje beter (duurt ook nog een poosje......)

En idd met traplopen etc moet je hart ook harderwerken nu, je hebt nu een stuk meer bloed in je lichaam wat rond gepompt moet worden.
Ik sta ook te hijgen als ik boven ben hahaha. En die pijn op de borst herken ik ook, wordt er 's avonds soms helemaal gek van.

Dank voor jullie reacties!
Gelukkig is het na maandag een hééél stuk minder.Ik denk toch dat het de combi warmte en luchtvochtigheid was. Di voelde ik me al stuk beter en vanaf woe heb ik het "normale" zwangerschapshijgen weer. (dus bij traplopen of flinke activiteit). Hele opluchting. Maar heb medelijden met de long-patiënten, die zullen zich met zulk weer vaker zo ellendig voelen.
Groetjes mira

Terug
Bovenaan