kortademig en versnelde hartslag

<p>over 2 dagen eigenlijk mijn nod</p><p>maar voelde me al een paar dagen zo raar... menstruatiekrampen een week voor nod hele erge rugpijn...</p><p>gister een testje er tegenaan gegooit en die kwam positief uit.... </p><p>blijk nu dus 3.5 week zwanger te zijn..maar sinds vandaag hele snelle hartslag.. voel hem gewoon in me buik bonken.... en heel erg kortademig.... snak af en toe echt naar adem</p><p>heb een beetje rondgezocht of er meer mensen hier echt last van hebben... maar las dat dat allemaal in een later trimester voorkomt..</p><p>iemand ervaringen?</p><p>heb dit nog nooit gehad...</p><p>bij mijn 1ste 2 zwangerschappen had ik dit niet....</p><p>helaas alle 2 geeindigt in een mk</p><p>iemand die me op me gemak kan stellen?</p>

Gefelicteerd met je zwangerschap! Ik kan mij voorstellen dat het erg spannend voelt gezien je 2 miskramen. Ben je bekend met paniekaanvallen?
Ik wil je niet laten schrikken, alleen bij een zeer versnelde hartslag en zulke kortademigheid is het verstandig de huisarts te raadplegen. Het kan goed komen door angst/paniek gezien je verhaal.

Hi, 
Hier door stijging hormonen hoge hartslag in combi met hoge bloeddruk. Dit vanaf paar dagen over tijd. Gestart met bloeddruk verlagers. Nu 21 weken zwanger. 
Ik zou je huisarts even bellen. Laat ze je even checken. 

Groetjes nvn

Gefeliciteerd met je zwangerschap. 
Ik had de eerste weken van mijn zwangerschap ook, ik had het gevoel dat ik net een marathon zonder conditie had gelopen. Hoge hartslag, snel ademhalen. Bij mij was de oorzaak hormonen.. ik heb dit het eerste trimester met regelmaat gehad en als ik het had moest ik proberen even helemaal tot rust te komen en op mijn ademhaling letten. Wel moest ik als het te lang duurt even bellen, maar meestal was dit niet nodig. 
Ik zit nu in mijn laatste trimester, 38+3 wkn en heb het weer. Het is echt een rot gevoel maar ook weer na gevraagd en kan weer mijn hormoonhuishouding zijn. Mijn bloeddruk blijft namelijk gewoon normaal.  Hou het in de gaten en bij twijfel gewoon bellen naar de vk. Of huisarts.  Zelf ook hiervoor een mk gehad dus ik dacht ook paniek.. maar dit werkt niet bevordelijk. 

Terug
Bovenaan