kortademig en wisselende hartslag

A

Anoniem

Guest
Lieve meiden

Ik ben 17 weken op weg en ik ben met periode kortademig. Zelf als ik niet inspan. Ik heb een lage bloeddruk weet niet of dit iet er mee te maken heeft. Mijn hart gaat soms als ik gewoon op de bank lig vreselijk te keer.
Kennen jullie dit? Ik word er een beetje paniekerig van.

groetjes Anne

Hoi,

Ik ben 18,5 weken en ik heb er ook last van. Nu minder erg dan in de eerste weken. Toen had ik helemaal een superlage bloeddruk. Mijn verloskundige zegt dat het in principe geen kwaad kan, tenzij het lang duurt. Wat 'lang' is dat kon ze niet zeggen, maar in elk geval langer dan een uur. Bij mij werkt het beste om rustig te gaan liggen op mijn linkerzij met mijn hoofd en schouders iets hoger dan de rest van mijn lichaam. Nu heb ik een lattenbodem die verstelbaar is (kan ik erg aanraden, mocht je het nog niet hebben), maar je kan ook een paar kussens onder het hoofdeinde van je matras leggen waardoor je met je bovenlijf iets hoger komt te liggen. Meestal is het met 10-15 minuten helemaal weg. Dit helpt ook tegen maagzuur, dat aan het einde van de zwangerschap gaat opkomen.

Sterkte en als je het niet vertrouwt, gewoon naar je huisarts gaan. Liever een keer te veel naar de arts, dan met zorgen rondlopen.

Annemarie

hoi Jufanne,

Heb ik ook! Heel gek is dat, maar het hoort er wel bij. Ik weet niet waar het door komt, heb ook een lage bloeddruk, dus misschien wel daardoor. Maar het is niets om bang van te worden. Al voelt dat af en toe wel zo.

groetjes, daantje

Hoi Anne

Ik ben zelf nu 18 weken zwanger en ook erg kortademig. Bij mijn vorige zwangerschap had ik dat ook. Mijn verloskundige zegt dat de zwangerschapshormonem het ademcentrum in je hersenen beinvloeden, het schijnt heel normaal te zijn. Niets om ongerust over te zijn dus.
PS: het kan zijn dat je een ijzertekort hebt, misschien moet je dat even laten checken. Zo niet, dan is het dus de hormonen.

doeg

Terug
Bovenaan