Kortademigheid

Dag dames,

Wie van jullie heeft er ervaring met een kortademig kindje? Mijn dochtertje is nu ruim 7 maanden en heeft er al een maand of 2 à 3 last van. Ze heeft er verder geen koorts bij of uitslag en ze eet en slaapt verder prima. Ik heb Ventolin van de huisarts gekregen, dat is voor astma-patiënten een snelle manier om de luchtwegen tijdelijk beter open te hebben, zodat er beter geademd kan worden. Heeft er nog iemand ervaring hiermee?

Alvast bedankt,
Petra
 
Hallo Petra,

Onz zoontje Seppe heeft ook last gehad van kortademigheid en we hebben toen ventolin toegediend middels de babyinhaler. Seppe vond dit na een paar ker niet meer vervelend en had door dat hij hierdoor beter kon ademen. Hij is nu 13 maanden en heeft geen last mer van de kortademigheid. Hij is wel heel vaak verkouden, loopneus, heel lelijk hoesten en zelf denken we dat hij toch een of andere allergie heeft. Helaas kunnen ze dat hier in nederland pas bij 4 jaar testen. Verder zorgen wij dat zijn kamertje iedere dag gelucht wordt en zo stofvrij mogelijk is.

Het gewoon erg vervelend en kunt weinig voor hun doen. Ik weet dat een osteopaat of een homeopaat hier ook bij kunnen helpen. De osteopaat heeft Seppe ook voor kortademigheid geholpen.

Groetjes
Chantal (mama van seppe)
 
hoi,
helpt die ventolin wel?
en hebben ze zijn hartje ook beluisterd.
mijn zoon heeft vanaf 9 mnd ventolin(nu 3,5 jaaar)
alleen bij ástma' aanvallen.
maar bij een excollega bleek het bij haar kindje om het hartje te gaan.
wil je niet laten schrikken hoor.
groetjes
 
Terug
Bovenaan