Korte beentjes, femurlengte p14 bij 34 weken

<p>Hoi allen,</p><p>Ben nu 34 weken zwanger, vandaag bij de groeiecho zei de echoscopiste dat de kleine korte beentjes had, ze kwam op een p14 score.. het buikje was gemiddeld p44 en hoofdje kon al niet meer gemeten worden, te ver ingedaald al.. ik maak me nu vooral druk over de korte femurlengte(beentjes) die gemeten zijn.. iets van 59mm dus 5.9 cm bij 34 weken.</p><p>Wie heeft dit ook? Of iets soortgelijks. </p><p style="text-align: center;">Gr Stéphanie </p>

Niet te druk om maken.Ik heb 4 kids en heb dit 3x te horen gekregen... Ze zijn allemaal normaal ? Een echo blijft een echo, het is echt niet 100 procent kloppend. Het is een schatting. En ga niet googlen... deed ik de 1e x wel.... Dan lees je alleen maar horrorverhalen.  Ik maakte me toen ook onnodig druk achteraf.Als het echt ernstig is, sturen ze je wel door.Geniet nog even van je zwangerschap ?

P14 is keurig binnen de lijntjes toch? Ons kindje zat met 20 weken aan de bovenkant van de curve met zn beentjes, met 36 weken leken ze juist kort. Hij is nu 4 weken oud, en gisteren bij het cb zat hij precies op het gemiddelde.. ik zou me er niet druk om maken!

Inderdaad niet druk maken. Hier kregen we dat nieuws met de 20 weken echo al te horen en tot de bevalling ( met 32 weken) in spanning gezeten. Wij hebben zelfs extra onderzoek gehad omdat zijn beentjes echt veel te kort zouden zijn, dat ze bang waren zelfs voor een skelet afwijking.Niets uitgekomen en ons mannetje is perfect in verhouding! 

Onze dochter bleek met 30 weken ook op de onderste lijn voor haar beentjes te zitten (niet geheel gek, want mijn broeken moeten ook altijd korter) VK maakte zich totaal geen zorgen. Uiteindelijk is ze dysmatuur geboren waardoor alle toeters en bellen erbij kwamen. Kinderarts vond ze wel te kort en wilde ons naar een klinisch geneticus sturen. Wij hebben dit geweigerd omdat dit voor ons totaal geen toegevoegde waarde heeft om dit uit te zoeken. Het enige waar wij mee te maken hebben is dat haar broekjes een maatje achter lopen op de shirts en rompers. Ik zou je niet te veel zorgen maken en vooral je gevoel volgen als de kleine er eenmaal is!

Dankjewel voor jullie reacties!Ik wil me idd niet te veel zorgen maken. :) Over kleine 2 weekjes weer een afspraak bij de verloskundige maar geen groei echo's meer denk ik. We zien het wel bij de geboorte, we zijn erg benieuwd naar ons meissie ;) 

Dankjewel voor jullie reacties!Ik wil me idd niet te veel zorgen maken. :) Over kleine 2 weekjes weer een afspraak bij de verloskundige maar geen groei echo's meer denk ik. We zien het wel bij de geboorte, we zijn erg benieuwd naar ons meissie ;) 

Hoi! Hoe gaat het ondertussen? Ben je bevallen van een gezonde dochter? Wij zijn momenteel 33 weken zwanger en met een femurlengte van 57,5 mm ook te korte beentjes en maken ons ook zorgen ?

Terug
Bovenaan