Korte benen

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik heb een zoontje van bijna 13 weken. Ik ben met 38 weken ingeleid omdat zijn buik en zijn benen aan de kleine en korte kant waren. Hij groeit goed alleen zijn benen zijn wel erg kort.. Komt dit vaker voor? Het consultatiebureau heeft hier niks over gezegd. Voor derest is hij een gezonde baby maar ik maak me wel zorgen omdat het andere ook opvalt..</p>

Werd er niks gezegd tijdens de kraamperiode? Of viel het toen nog niet zo op? Als je je zorgen maakt, dan zou ik dat wel aangeven bij de huisarts. Een kijk vanuit de medische kant, kan geen kwaad. Misschien is het ook niks zorgwekkends, maar dan kun je het bespreekbaar maken.
Succes
Groetjes,
Karo

Werd er niks gezegd tijdens de kraamperiode? Of viel het toen nog niet zo op? Als je je zorgen maakt, dan zou ik dat wel aangeven bij de huisarts. Een kijk vanuit de medische kant, kan geen kwaad. Misschien is het ook niks zorgwekkends, maar dan kun je het bespreekbaar maken.
Succes
Groetjes,
Karo

Hier middelste zoon gehele zwangerschap te korte benen en bij zijn geboorte was dit ook heel goed te zien. Nu 2.5 jaar verder, meneer is nog altijd een kop kleiner dan leeftijdsgenoten maar die korte benen zijn helemaal in verhouding met de rest! Duurde even maar nu gewoon klein maar mooi van verhouding. Zolang een arts er verder niets van gezegd heeft zou ik me er niet zo'n zorgen om maken. Kijk om je heen en zie hoeveel verschillende bouw mensen hebben. 

Als niemand het na de geboorte heeft opgemerkt zal het vast wel meevallen. Maar zelf zal ik het bij eerstvolgende afspraak consultatie bureau even naar laten kijken.

Mijn zoontje heeft ook korte beentjes. Broekjes maat 86 maar shirtjes maat 98. Zijn lengte zelfs boven gemiddeld dus een lang boven lichaam. Dus dan vallen zijn beentjes extra op. Heeft jou zoontje wel een normale lengte? 

Terug
Bovenaan