Korte cycles, late eisprong

Hoi,

Na een jaartje klussen, en 2 miskramen, heb ik dan eens een setje ovulatiestrips gehaald. Nu blijkt dat mijn vruchtbaarste dag(-en) de 15e en de 16e dag zijn van mijn cyclus. Op deze dagen zijn dus de bekende 2 streepjes zichtbaar.
Op zich niks vreemds, echter heb ik maar een cyclus van gemiddelt 26 dagen.
Nu las ik ergens dat er tussen de eisprong en de volgende periode 14 dagen hoort te zitten ivm een goede innestelling..

Nu maak ik me natuurlijk gelijk zorgen. Heb ik daarom de 2 miskramen (in vroeg stadium) gehad? Het rare is dat ik al een gezonde zoon heb van bijna 2 jaar oud. Toen toevallig geluk gehad?

Het schijnt dus dat als er een korter aantal dagen tussen de eisprong en de volgende ongesteldheid je dan moeilijker zwanger kunt raken. Dat zou op zich wel kunnen, want we doen er telkens 6 maanden over..

Wie herkend dit en kan me meer duidelijkheid geven?
Ik ga uiteraard maandag gelijk eens met de Gyn bellen, scheelt een hoop frustratie!

Lente88

Hoi,

Ik heb zelf ook altijd korte cyclussen, ben nu inmiddels 29 weken zwanger van mijn eerste kindje. Mijn cyclussen waren nog korter als die van jou, namelijk tussen de 23 en 25 dagen en soms zelfs nog korter. Ik ben dan weliswaar lang bezig geweest zwanger te worden, maar dat had echt niets te maken met de korte cyclussen. Ik bleek namelijk, na verschillende onderzoeken, vijandelijk baarmoederslijm te hebben en mijn man matige zaadkwaliteit. Vorig jaar 6x IUI gehad en dit jaar zouden we in januari beginnen met IVF, maar twee dagen voordat we voor de IVF-instructie zouden hebben, bleek ik zwanger te zijn (zonder enige behandeling en dus alsnog spontaan).
Dus maak je geen zorgen om je korte cyclussen, dat heeft echt geen invloed of je wel of niet makkelijk zwanger kan worden en er hoeven dus niet perse 14 dagen te zitten tussen de eisprong en je menstruatie, dit heb ik zelf ook nagevraagd bij mijn arts in het UMC hier in Utrecht, wat de op 1 na beste ziekenhuis is op het gebied van vruchtbaarheidsbehandelingen.
Een en ander kan je altijd nalezen op mijn weblog, www.hetgrotewonder.web-log.nl .

Alice
29w+1d
sept. 2008 forum

Terug
Bovenaan