Korte cyclus

A

Anoniem

Guest
Ik ben nu 4 maanden gestopt met de pil. Maar mijn lichaam wil nog niet echt op gang komen. Het duurde 12 weken voordat ik mijn eerste menstruatie kreeg. En dat was alleen een beetje rozige afscheiding. Daarna kwam mijn menstruatie opeens om de 2 weken 1 week ongesteld 1 week niet. Dat is 3 keer zo gegaan. Ik had dus een cyclus van precies 14 dagen. En nog steeds verloor ik elke keer alleen een beetje bruin bloed. Nu ben ik afgelopen dinsdag weer ongesteld geworden. Tussen die twee menstruaties zaten 16 dagen. En nu verloor ik zelfs een heel klein beetje rood bloed. Mijn vraag is: Heb ik nu wel of geen eisprong? Of zijn dit gewoon bloedingen die niks met een menstruatie te maken hebben? Ik wilde dat alles eens gewoon normaal werd! Ik wist niet dat de pil zo'n invloed had op je lichaam! Hebben jullie daar ook last van?

hoi Eva,
Als je cyclus korter is dan 21 dagen dan kan je ervan uitgaan dat je geen eisprong hebt. Wat je kan doen is een ovulatietest gebruiken(wel duur) of temperaturen om te kijken of je een eisprong hebt. En anders adviseer ik je om naar de huisarts te gaan zodat een iets van Clomid krijgt om je eisprong op te wekken oid
Succes!

Hoi Eva,

Ik ben eind augustus met de pil gestopt en tot op heden nog niet 1 keer ongi geweest!!! Erg vervelend, maar das jou bekend.
Ben bij de HA geweest (moet er toch zijn voor iets anders) en heb gevraagd waar het aan kon liggen. Hij zei dat het tijd nodig had, maar dat de hormonen van de pil in principe binnen een paar dagen uit je lichaam zijn. Dus het maakt helemaal niet uit hoe lang/kort je aan de pil geweest bent.
Bij mij kon het zijn dat ik te licht ben (gewicht)! Nu moet ik kijken of het vanzelf op gang komt, en anders moest ik in januari terugkomen...

Je hoort nog van me en suc7 ermee!

Liefs, Pooh

Bedankt voor jullie reactie! Ik ben al een keertje bij de huisarts geweest omdat ik maar niet ongesteld werd. Maar omdat ik nog vrij jong ben (21) neemt hij me niet serieus. Hij zei dat het bij sommige vrouwen een jaar duurt voordat ze weer ongesteld worden, en ik ben nog jong dus ik moest over een jaar maar terug komen. Hij zei er ook bij dat ze bij oudere vrouwen wel sneller hormonen gebruiken maar omdat het zo slecht is voor je lichaam, moest ik maar geduld hebben. Ik heb echt wel geduld maar ik heb gewoon het gevoel dat het niet helemaal goed zit. En je hoort van iedereen weer andere verhalen. Ik probeer het maar een beetje van me af te zetten, en dan zal ik heus wel een keertje zwanger worden met of zonder hulp... En ik houd jullie op de hoogte

Hallo

Ik woon in belgië en ik moet zeggen dat bijna ik altijd naar de gyné gan als ik vragen heb of problemen. zij zijn er trouwens ook voor opgeleid en een huisarts is maar een huisarts.
de gyné heeft hier meer ervaring dan een huisarts.

Terug
Bovenaan