Korte cyclus

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Zijn er meer dames op dit forum die een korte cyclus hebben. Mijn cyclus varieert van 21 tot 26 dagen. Ik wil binnenkort beginnen met ovulatietesten omdat ik niet weet wanneer ik mijn ovulatie heb en of ik uberhaupt nog wel een ovulatie heb. Heb wel eens gehoord dat bij een korte cyclus een bevrucht eitje te weinig tijd heeft om zich goed in te nestelen. Dit zou dan echter gaan om een cyclus van minder dan 21 dagen.

Ik heb al een kindje, maar toen ik destijds zwanger wilde worden had ik een zeer regelmatige cyclus van 27 of 28 dagen. Het is dus wel ooit goed geweest.

Herkent iemand dit of heeft iemand tips. Alvast bedankt.

Hoi Sanneke, ik heb ook heel korte cyclussen. Bij mij varieert het van 23 tot 27 dagen. De laatste cyclus duurde 24 dagen. Ik ben deze maand begonnen met ovulatietesten. Niet zozeer om die korte cyclus, maar meer omdat ik zolang ovulatiepijn blijf houden en me dus afvraag of ik wel een sprongetje heb.
Volgens het boekje zou vandaag m'n ei moeten springen (met een cyclus van 24 dagen) maar m'n testen vind ik nogal vaag. Gister was de streep best dik, en vandaag alweer veel minder. Grrr... Snap er geen hout van.

Zolang er maar meer dan 8 dagen tussen je eisprong en je menstruatie zit, zit je veilig. Verder heb ik helaas geen tips voor je. Teunisbloemolie schijnt goed voor een regelmatige cyclus te zijn geloof ik. Aan de ene kant vind ik zo'n korte cyclus best fijn. Ik hoef tenminste nooit lang in spanning te zitten voor m'n NOD, haha.

Van onze dochter ben ik trouwens binnen 3 maanden zwanger geraakt. M'n eerste cyclus duurde 28 dagen en de tweede 25 dagen. Het was toen dus ook al een zooitje.

Ik hoop dat je wat aan m'n verhaal heb.
Succes!!

TeHa

hoi even over die ovulatietest want van korte cyclus weet ik niets. Mijn ervaring is dat het wel nauwkeurig gaat, met die streepjes. Als het donkerste/dikste streepje komt is het ook zo weer voorbij. Het kan dus best zijn dat je dat in 24 uur mist. Ik heb welleens s’ochtends en lichtere streep gehad en de dag erna iets donkerder maar let op... daartussenin, savonds ook getest dus en toen was ie het donkerst! Dus dat streepje de volgende ochtend was alweer op de terugweg, om het maar even zo te zeggen. Ik kreeg meestal pas een streepje na een paar dagen ovulatiepijn. Maar merkte dit keer wel dat dat plakslijm voor de ovulatiepijn kwam... Ik snap het ook niet maar ga er voor het gemak maar van uit dat die testers niet liegen.
Sanneke, probeer het eens met de testers, zijn wel duur maar er zitten er 7 in een doos
TeHa, als je streep dik is springt je ei binnen anderhalve dag... dus dat klopt dan met jouw boekje. Goed geklust?

Liefs

Hoi dames,
Bedankt voor jullie reacties. Ik was al van plan om met ovulatietesten te beginnen. Ik heb er een paar via internet besteld op aanraden van een aantal andere dames op dit forum. Ik had ze gisteren in huis, dus kunnen we binnenkort aan de slag. Jullie ook succes en nogmaals bedankt.

Sanneke, ik heb van die dipstick ovulatietesten bij Babybrabbel besteld.
Ze zijn per 5 voor maar een paar euro. Ik had ze best snel al in huis.
Toevallig las ik net een berichtje over iemand die niet tevreden was over babybrabbel/premom.nl, maar mijn (eenmalige) ervarig was dus goed.

Whaaa.. we waren tegelijk!
Beetje mosterd na de maaltijd dus.
Sorry!

Hoi Teha,

Ik had ze besteld via www.zwangerschapstest.nu. Je moet vooruit betalen (of met creditcard), maar ik had ze twee dagen later in bus. Ik moet ze nog uitproberen dus over de kwaliteit kan ik nog niks zeggen. Er zit in ieder geval een duidelijke gebruiksaanwijzing bij.

Terug
Bovenaan