Korte dutjes

<p>Hoi Dames,</p><p>Ons meisje van 7,5 maand oud word steeds vroeg wakker sinds een paar dagen en ze maakt hele korte dutjes</p><p>Ochtend dutje deed ze meestal  prima 45 min, middag vaak alleen 45 min tot een uur en de powernapje deed ze ook vaak 45 min. Maar sinds een 2 weken deed ze alle dutjes 45 min en sinds een paar dagen zijn alle 3 de dutjes maar 30 min.</p><p>En 's ochtends sliep ze meestal tot 06.00 / 06.15. Later lukte haar nooit. Maar sinds een paar dagen is ze al om 05.00u wakker. Ik laat haar meestal liggen tot 06.00u, dan kletst ze vaak een beetje, want eerder ga ik er niet uit. </p><p>Om der ochtend dutje te rekken lukt haar meestal niet, dus 08.00u doet ze vaak al der ochtend dutje. Maar nu ze der dutjes maar half uur doet word het zo flink puzzelen voor me, ook qua wakker tijd en gaat ze nu sinds een paar dagen 18.00u al naar bed.</p><p>Ze zit volgens mijn oei ik groei app weer in een sprongetje. Hoop dat dat er mee te maken heeft of een slaap regressie.</p><p>Wie kent dit ook? Hebben jullie tips qua dutjes en hoe ik het beste de dag kan indelen?</p><p>Thanks!</p>

Op zich wel herkenbaar dat de slaapjes wat wisselen in duur en tijden. 
Onze dochter is nu 11,5 maand en hebben er pittige weken opzitten qua slapen. Vaak wakker, vooral savonds en snachts. Overdag sliep en slaapt ze wel goed. 2 x anderhalf uur ongeveer. Soms is ze ook wel om 6 uur wakker en om 8 uur weer moe maar ik rek het wel. Ga wandelen (ze slaapt toch niet in de wagen) of geef haar wat te eten in de kinderstoel.
Is ze verder wel vrolijk door de dag heen? Dan lijkt t me niet echt een probleem..  desnoods nog een keer op bed leggen als ze t niet red tot einde van de dag? 

Trouwens, onze dochter is rond 8 maanden naar 2 slaapjes gegaan. T schema was toen:
7 uur wakker
09.30-11.00 slapen (soms heel lastig te rekken maar heb wel volgehouden!)
13.45-15.15 slapen (ongeveer hoor)
18.30-19.00 naar bed. 

met drie slaapjes was het steeds 45 min/1 uur. Toen we naar 2 slaapjes gingen sliep ze langer overdag!

Terug
Bovenaan