Korte luteale fase en menstruatie

<p>Ik zit in onzekerheid. Ik heb mijn eisprong via ovulatietesten ontdekt. Mijn luteale fase is erg kort deze maand 9 dagen en mijn ongesteldheid is ook erg weinig dit ongeveer 4 dagen. Iemand hier ervaring mee? En zal zwanger worden moeilijk gaan? Ik vermoed progesteron tekort..</p>

Hoi!Het hóeft geen probleem te zijn, ik ben in één keer zwanger geraakt met een luteale fase van 8 dagen. Het is denk ik vooral fijn om inderdaad door middel van ovulatietesten steeds je eisprong in de gaten te houden zodat je het héél op tijd gezellig kunt maken. ☺️

Bedankt voor je reactie! Dus jij had ook een korte luteale fase. En zag jouw menstruatie er ook zo uit? Bij mij erg weinig bloedverlies. En licht van kleur.

Dat is nog een prima lengte om zwanger te worden hoor. In het ziekenhuis gaan ze zich pas zorgen maken als het onder de 7 dagen komt. Zelf ben ik ook zwanger geraakt met een luteale fase van 9 soms 10 dagen. 
Overigens is er uit recent groot onderzoek gebleken dat het toedienen van progesteron om je luteale fase te verlengen, niet leidt tot meer zwangerschappen. Er is dus geen bewijs voor dat dat helpt.

Nee, mijn menstruatie was wel direct na het stoppen met de pil heel regelmatig. Telkens 25/26 dagen en ongeveer 5 dagen ongesteld, waarvan de tweede en derde dag het heftigst. Dus dat geluk had ik heel erg mee.
Ben je pas gestopt met anticonceptie, dat je nog moet ontpillen of je hormonen nog uit je lichaam moeten? Want dat speelt heel vaak een rol.

Ik ben begin oktober gestopt met de pil. 
1x echt een cyclus van 28 dagen gehad, de andere maanden heeft het geschommeld. 
Nu 2 dagen alleen wat bloed met afvegen en vandaag een kleine streep bloed in mijn inlegkruisje. Dus dat is erg weinig. Ik kijk het nog 1 maand aan en ga anders maar langs de huisarts. Bedankt voor jullie reactie dat geeft mij toch wat hoop!

Bij mij komt het doordat ik vervroegd in de overgang zit. Zit nu in een ivf traject. Aan de bel trekken kan nooit kwaad als je twijfels hebt.

Terug
Bovenaan