Korte luteale fase ervaringen

<p>Goedemiddag allemaal!</p><p>Zijn hier dames die ervaring hebben met een te korte luteale fase en behandeling hiervoor?</p><p>Door een combinatie van ovulatietesten en temperaturen ben ik erachter gekomen dat mijn lf structureel 8 (enkele keer 7 of 9) dagen is sinds ik gestopt ben met de pil (inmiddels 8e cyclus gehad). Mijn eisprong is op dag 16-17. </p><p>Ik ben ermee bekend dat een korte lf een omstreden issue is. Als losstaand probleem is niet bewezen dat er verband is met verminderde vruchtbaarheid. Maar wel dat het een signaal kan zijn van een slechte eisprong, te laag progesteron etc. Ook maakt het mij onzeker, omdat ik veel tegenstrijdige berichten hierover lees en artsen er ook verschilllend mee om gaan.</p><p>Wat zijn jullie ervaringen?</p>

Hoi, 
Ik had een lf variërend van 5 tot 8 dgn. Ergens rond dag 14 - dag 17 ei.  T is idd omstreden.  Ik ben zelf begonnen met progesteron creme en hoge dosering vitamine. Daarmee rekte ik mn lf naar 8 -14 dagen. 
Gyn vond dat ik niet zelf moest aanklooien en wilde bloedwaarden checken en zelf progesteron gaan voorschrijven. Maar toen was t al niet meer nodig want toen was ik zwanger. Toeval? Toch de creme????
Grtjs nvn

Terug
Bovenaan