Korte luteale fase - iemand tips of ervaringen?

Hoi allemaal,

Het zwanger worden wil niet echt lukken na 2 keer spontaan / meteen zwanger, we zijn nu 8 maanden bezig. Loop ook al bij de gyn en ik heb een te korte luteale fase. Cyclus van 28 dagen met op dag 15 een eisprong en vanaf dag 24 al wat bloedverlies. Volgens de gyn is dit dus veel te snel. Vanaf mijn cyclus in november krijg ik van cyclusdag 10 verschillende echo's, dus wellicht komt daar iets uit en wordt er iets aan gedaan.

Vroeg me af of hier meiden zijn met ervaring met een korte luteale fase (2e helft van je cyclus, na je eisprong dus) en heb je nog tips? Wat is er evt aan gedaan door de gyn? Of heb je zelf iets gedaan?

Thanks!

Groetjes,
Charlotte

Hey Charlotje!

Hier nog geen ervaring mee wat betreft gyntips. Ik merk bij mij dat mijn LF aan het verschuiven is. Mijn ei was altijd netjes op dag 12, maar nu ineens pas op dag 16 van een 24 dagen durende cyclus. De 3 voorgaande maanden was dat ook zo.
Tegen mij is toen gezegd dat het niet erg is, omdat als het vruchtje eenmaal bevrucht is, er toch geen ongi meer plaatsvindt. Mocht alles verder goed zijn natuurlijk.

Ik zit dan 8 dagen vantevoren en jij 9, 13 tot aan je echte ongi. Mij klinkt het niet echt 'angstig' in de oren, volgens mij zijn er nog wel meer meiden hier met een korte LF.

Mag ik vragen waarom je nu al bij de gyn loopt? Is dat door de korte LF?

Ben wel benieuwd naar de antwoorden van de andere meiden hier!

Liefs Daisy

Er zullen heus wel verschillende meningen zijn maar de fertiliteitsarts waar ik was, zei dat het ongunstig is, 9 dagen na ei al bloedverlies.... Dat kan evt door hormonen verholpen / ondersteund worden. Die lijken mij er niet voor niets te zijn. Ook omdat ik 2 keer meteen zwanger was, is het wel raar dat het nu niet lukt en dat ik dus vroeg bloedverlies heb.

Ik heb al een gyn-historie aangezien ik vroeger door de pil heen (onverklaarbare) bloedingen had en mijn baarmoeder iets afwijkt qua vorm. Aangezien ik na een halfjaar niet zwanger was en dus steeds vroeger bloedverlies had na mn eisprong heb ik begin augustus contact opgenomen met de gynpoli. Ben blij dat ik op tijd aan de bel getrokken heb en hoefde ook geen verwijsbrief aangezien ik al patient was en ook altijd bij de gyn liep tijdens mijn zwangerschap.

Het scheelt idd dat je al bekend bent bij de gyn! Kun je meteen je vragen even spuien!

Als ik het goed begrijp heb je dus voor je vorige zwangerschappen niet zo snel al bloedverlies gehad? Wel vervelend dat het nu wel zo is en dit wellicht de innesteling niet ten goede komt. Zeker gezien je historie snap ik dat je snel aan de bel hebt getrokken! Had in jouw plaats helemaal hetzelfde gedaan.

Succes meid, ik hoop dat het bij jou idd met hormonen op te lossen is en je snel een positieve test in handen hebt!

Liefs Daisy

Ha,

Mijn cyclus was de laatste maanden voor de zwangerschap ook aan het verschuiven. Heb altijd een cyclus van 28 dgn maar de eisprong wisselde, dan dag 12 dan dag14 en de maand dat ik zwanger werd dag 17 pas. Op dag 28 getest, toen negatief en een week later positief. Ben ook 5 later gezet met de echo.
Lijkt mij dus niet echt uit te maken, als de innesteling plaatsgevonden heb is het goed.
Misschien is het anders omdat jou baarmoeder een andere vorm heeft, want als gyn het zegt zal dat sowieso wel juist zijn

succes in elk geval

Ik had dat ook nu is het weer wat beter. Maar ik heb toch echt 3 kids gehad ermee. Hormonen doen veel in dit geval want dat heb ik ook overwogen toen het bij de tweede maar niet lukte. Gaan ze je niet prikken op progestoron gehalte in het tweede deel van de cyclus en kijken of dat hoog genoeg is?

Terug
Bovenaan