korte luteale fase

A

Anoniem

Guest
Ben weer eens aan het googlen geweest (stom moet je eigenlijk niet doen, ik weet het...) maar ik lees bijna overal dat je luteale fase minstens 10 dagen moet zijn anders wordt het moeilijk om zwanger te raken.
Nou zit ik de laatste twee keer op ongeveer 9 dagen, (de keren daarvoor telkens tussen de 5-7) dus begin me steeds iets meer zorgen te maken.
Zijn er anderen die hier ook last van hebben of zijn er manieren om die fase te verlengen???

Liefs Suus

hey suus

Ik wist dit niet eens maar de mijne duurde elke keer maar een week :s , en nu ineens bijna 2 week ...
Mss dat ik daarom ook nog niet zwanger werd ...

Ik heb geen idee , mss ook wel met clomide want dat helpt je cuclus op gang dus mss ook wel de luteale fase ...

Liefsss

Hey meid,

Het is idd wel kort.
Ik heb ook even gegoogled, en je leest veel verschillende verhalen.
De ene zegt dat het geen kwaad kan en de ander zegt weer van wel.
Ik lees ook dat ze progesteron (als je het zo schrijft) voorschrijven om je luteale fase te verlengen, maar of dit klopt weet ik niet.

Ik zou even voor advies langs de huisarts gaan, of evt langs de gyn als je daar loopt.
Succes!

Liefss xx

Hoihoi, de luteale fase moet langer dan 10 dagen zijn anders heeft je eitje niet genoeg tijd en kans om tot een goede follikkel te worden... Dat heeft mijn gyn dan gezegt hoor!

@bosbesje Ik ben 3 maanden geleden bij mijn huisarts geweest, met de vraag of die periode niet te kort was. Aardige man, maar hij was alleen maar bezig dat ik "me niet zo druk moest maken" en gewoon om de dag seks hebben. Moest allemaal niet bezig houden met eisprong en dagen etcetc... Allemaal blablabla waar ik niet zo veel aan had dus :(

En normaal stuurt ie mensen pas door na een jaar, want als je eenmaal in de MMM zit duurt het alleen maar langer zei hij... Maar als het na 8 maanden nog niet gelukt was moest ik maar eens een keertje langs komen. Ja die man heeft makkelijk praten! Zucht...

Helaas kan ik je niet helpen aan een antwoord. Ik heb namelijk eerder te maken met een lange als met een korte luteale fase. Ik zou ook niet weten hoe je deze fase zou kunnen verlengen.
Ik hoop dat je snel een antwoord krijgt op jou vraag..

Wel kan ik je het advies meegeven, alhoewel ik natuurlijk niet weet hoe jou huisartspraktijk eruit ziet. Advies, zie hieronder:
Maar dat je een afspraak voor het spreekuur laat inplannen bij een andere arts, binnen dezelfde praktijk welis waar en hier opnieuw je vraag heel duidelijk neerleggen van: Ik heb een cycles van .. dagen, ik ben al ..lang bezig en nu heb ik het idee dat mijn luteale fase, te kort is om tot een goed volgroeid eitje te komen. Klopt dit. Zo ja, wat kan ik hieraan concreet doen. Zodra deze arts dan opnieuw begint over af wachten, oefenen, het hele riedeltje eigenlijlk. Zeg dan dat je dit een onbevredigend antwoord vind waar je niets mee kan en stel dan opnieuw je vraag. Ik hoop dat je hier wel iets aan hebt. Schrijf anders voor je bezoek je vraag op, zodat je tijdens het gesprek hierop kan terugvallen. Succes in ieder geval!

Ik heb ook een korte luteale fase. Meestal 9 soms 10 dagen, maar ook wel eens nog korter.
Ik ben inmiddels geprikt op hormoonwaarden en mijn progestron is idd laag/te laag.

Ik heb gelezen dat monnikspeper kan helpen om je progestron te bevorderen. Zit in de Etos zwanger worden pillen in lage dosis en je kunt t bij de natuurwinkel in sterkere porties halen. Nadeel is wel dat je bij zwangerschap moet stoppen, maar pas later weet dat je zwanger bent. Ook daarover zijn de meningen verdeeld, maar er wordt wel aangeraden om te stoppen zodra je zwanger bent. Inwerktijd is 2 a 3 maand.

En anders idd naar een arts/gyn, misschien dat je ook je bloedwaarden kunt laten meten.

gr.
Wenser

Terug
Bovenaan