Korte menstruatie na verwijderen Mirena

<p>Hoi allemaal,</p><p>In november heb ik mijn Mirena spiraal laten verwijderen. Een aantal dagen na het verwijderen had ik 2 dagen bloedverlies. Ik dacht toen dat dit bloedverlies door het verwijderen kwam. Ongeveer een maand later 3 dagen heel licht bloedverlies en nu weer een maand later ook 2 a 3 dagen heel licht. Dit zouden dan toch al 3 menstruaties kunnen zijn.</p><p>Is het normaal dat de menstruatie na het verwijderen zo licht begint? Ik dacht dat de normale cyclus direct weer op gang komt na het verwijderen van een spiraal maar dit voelt nog niet echt als een menstruatie (al is dat aan de andere kant heel fijn natuurlijk). Verder ook niet echt klachten gehad, beetje buik- en hoofdpijn op de 1e dag.</p><p> </p>

Afgelopen zomer heb ik ook mijn spiral later verwijderen en heb ook allemaal relatief korte periodes van ongesteldheid gehad. Volgens mijn ovulatietesten wel telkens gewoon geovuleerd. En nu voor de derde keer zwanger (vorige twee keer miskraam gehad). Dus of het normaal is weet ik niet (ik twijfelde daar ook aan), maar je bent niet de enige.

Hoi Annelief,
Bedankt voor je berichtje. 
Ja, waarom ik me een beetje zorgen maakte is omdat een ongesteldheid eigenlijk het afvoeren is van de verdikking van de baarmoeder, die zich klaarmaakt voor een innesteling. Dus betekend een lichte menstruatie dan dat de baarmoeder zich nog niet goed klaar maakt? Ik heb geen idee hoor, maar dit is waarom ik me afvroeg of mijn cyclus dan wel weer normaal op gang is gekomen en we kunnen gaan starten met onze kinderwens. 

Die zorg begrijp ik helemaal. Mijn laatste menstruatie duurde maar 1,5 dag en was heel licht. Toen dacht ik net zoals jij: dat kan toch niet goed zijn? Mijn lichaam moet de boel toch opruimen? Aangezien ik nu zwanger ben (heel pril), hoop ik dat het toch genoeg was voor mijn lijf. Maar als je je toch heel erg zorgen maakt zou je natuurlijk even kunnen bellen met de huisarts om te overleggen. Misschien dat je huisarts je kan geruststellen of naar een gynaecoloog kan verwijzen. 
Fingers crossed inderdaad dat drie keer scheepsrecht is. Ik hoop het met heel mijn hart.

Hooii,, ik heb dit toch ook.
Woensdag 6 jan mirena laten verwijderen.
2 dagen flink wa bloed en daarna weg.
Toch wel gemeenschap gehad en nu wachten tot de ovuluatie testen binnen komen..

Hoi!
ik heb in januari 2019 mijn mirena laten verwijderen en het eerste half jaar waren ook mijn menstruaties korter (3 à 4 dagen) en veel lichter dan normaal. Dit terwijl ik tijdens de mirena gewoon ongesteld werd en het toen wel normaal was... 
Na pak hem beet een half jaar werd het weer zoals voorheen.

Terug
Bovenaan