korte ongi

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Afgelopen maandag was mijn nod en helaas kwamen ook de  die dag. Het rare alleen is, dat ik het maar 2 dagen gehad heb. (alleen maandag en dinsdag dus). Ik vind het wel heel erg kort. Zijn er meer meiden die dit hebben of misschien een idee hebben hoe dit kan??? Ik zit nu in ronde 3.

Liefs,
Jazz

Hai Jazz,
Duurt het normaal wel langer bij je? Ik heb nl. hetzelfde, normaal duurde het bij mij wel zo'n dag of 5, maar sinds ik met de pil ben gestopt (afgelopen september) duurt het maar 2 dagen. Ik heb er veel over gevraagd en zelf ook internet afgestruind naar info. Eigenlijk kan ik er weinig concreets over vinden. Het zou eventueel kunnen wijzen op wat te weinig progesteron, maar, meestal heb je dan ook een korte of in ieder geval onregelmatige cyclus, en dat heb ik niet (wat weer wijst op een goed progesteron). Overal waar ik het op internet tegenkom staat dat als je cyclus maar (redelijk) regelmatig is, dat het dan helemaal niets geeft. Ik was vorige week bij de gynaecoloog en die maakte zich er ook geen zorgen om. Ik wil hem volgende keer echter toch vragen of ik mijn progesteron mag laten prikken (dat kunnen ze op dag 7 na je eisprong doen (dus dan moet je wel even gaan temperaturen of een ovulatietest doen)). Gewoon omdat ik het dan verder uit m'n hooofd kan zetten. Maar nogmaals, als je op internet gaat struinen dan vind je eindeloos veel vrouwen die dat hebben en die gewoon zwanger worden.
Overigens wel balen natuurlijk dat je uberhaupt ongi bent geworden .... Gewoon op naar je nieuwe ronde!!
groetjes
Ingrid

Hoi Ingrid,

Voordat ik met de pil stopte (december 2006) was ik ongeveer zo'n 4/5 dagen ongi, daarom vond ik het nu ook zo raar. Ik ben wel regelmatig ongi, 28 dagen, dus dat is wel mooi.  Gelukkig zit ik pas in de 3e ronde dus maak me nog niet echt zorgen, maar vond het toch wel een beetje vreemd. Ik was daarom wel nieuwschierig of andere meiden dit ook hadden.

Liefs,
Jazz

Hoi Jazz,

Ik had dit ook de keer voordat ik zwanger raakte. ik ha dalleen een cyclus van 35 dagen en 4 dagen ongi ongeveer. Maar de laatste ongi was ook maar 2 dagen en weinig ook.
De eisprong die daarop volgde ben ik zwanger geraakt.
Mijn moeder had toen nog gezegt misschien is je lichaam aan het voorbereiden voor een zwangerschap. ik dacht doe niet zo gek. Maar ze had toch gelijk. Dus wie weet is dat ook bij jou.

Maar omdat ik zo ´n korte ongi had gehad twijfelde ik aan mijn uitgerekende datum Maar heb nu 2 echo ´s gehad ivm termijn bepaling. Ik ben 17 september uitgerekend. Dus die 2 dagen waren echt ongi dagen.

Succes meid!

Liefs An78   10 weken zwanger en 2 dagen.

Hoi Jazz,

Ik heb deze maand precies hetzelfde als jij gehad ik was wel 2 dagen overtijd en had een hele lichte positieve test maar werd toch ongesteld en inderdaad ook maar 2 dagen. Ik wacht nu maar weer af en ga weer flink klussen van de maand

Groetjes Daantje

Ha Jazz,

Ik (27 jr, 9 jaar pil geslikt)  ben afgelopen zondag ook ongi geworden na 36 dagen (na meteen stoppen met de pil), eigenlijk alleen zondag tampons nodig gehad, daarna alleen inlegkruisjes (terwijl ik met de pil altijd 5 dagen leegliep). Maar ik lees dus hier dat er meer meiden zijn die dat hebben en dat stelt me gerust, dus ik hoop dat jij er ook wat geruster op bent. Ik denk dat ik na een dag ongi er toch maar van uit mag gaan dat we aan ronde 2 gaan beginnen! Ik lees hier net boven dat iemand dr moeder zegt dat je lichaam zich voorbereid op een zwangerschap....of dat nou waar is of niet.....ik word er superblij van ,
Hopelijk lukt het bij ons allemaal snel!

Liefs Muizeke

he herkenbaar. Ook ik heb de de laatste maanden 2 a 3 dagen ongi en verder niets. Voorheen waren dat er zeker 5. Wel lekker makkelijk natuurlijk. Soms heb ik dan weer wel extreem veel pijn vooraf. Als een gyn zegt dat het niet erg is, stelt me dat ook weer gerust.
groet
boekie

Ha Jazz,

Ik begrijp uit je verhaal niet dat je recent bent gestopt met de pil. De andere dames die op je bericht reageren wel, maar misschen heb ik iets gemist.

Ik kan je in ieder geval melden dat ik normaal altijd 5 dagen menstrueer, waarvan 2 dagen redelijk heftig met pijn. Ik heb 1 keer maar 2 dagen licht gebloed met weinig pijn en toen dat op een gegeven moment stopte en het dus niet was doorgezet, heb ik 4 dagen later toch maar een zw.test gedaan. En toen bleek dat ik zwanger was! Het was dus een innestelingsbloeding en die heeft een paar dagen geduurd. Helaas was de zwangerschap van korte duur want het was een missed abortion.

Ik weet dus niet wat het bij jou is maar wil je zekerheid.....doe dan een test.

groeten
B  

Terug
Bovenaan