Korte relatie, nu al zwanger (42 jaar)

Ha iedereen,

Ik heb vanochtend een zwangerschapstest gedaan. Menstruatie bleef uit. Wat blijkt..zwanger.
Mijn situatie: zoontje van 7 uit een vorige relatie. Net 2 maanden aan het daten en had de relatie eigenlijk even soort op time out gezet.
Ik ben inmiddels 42 jaar en het is spannend allemaal. Ik wil het niet weg laten halen, ik was er immers zelf bij en eigenlijk ben ik ook wel heel blij.
Maar...Ik heb echt geen idee hoe ik het mijn vriendinnen en ouders eventueel moet gaan vertellen. Het is nl echt verre van de ideale situatie.... Help!
 
Van harte gefeliciteerd!
Zou vooral de volle 3 maanden wachten, dan heb je nog even bedenktijd.
En dan gewoon met de deur in huis vallen en de reactie afwachten zou ik denken. Je bent 42, oud en wijs genoeg om je eigen fouten te maken.
Met je zoon zou ik iets voorzichtiger zijn natuurlijk.
Grotere vraag lijkt mij, in hoeverre je de vader van het kind in jullie leven wilt?
 
Ha Essil,
Dank je voor je reactie! Ik krijg op andere fora idd ook de tip om bijvoorbeeld de eerste echo af te wachten, dan pas vertellen..Maar...Ik ben zeg maar wel een borrelaar en ik rook (althans, nu direct gestopt), dus dat gaat enorm opvallen ha ha.
Waar het gaat om de vader. Tja, dat is lastig. Ik vind wel dat hij recht heeft om het te weten, maar weet niet zo goed wanneer ik dat dan moet vertellen zeg maar...
 
 
In principe voor je de rest inlicht en hij het via via hoort. Maar dat is misschien wel lastig ja, bij zo'n grote verandering van lifestyle.
Misschien hem uitnodigen voor een plek waar hij zich op zijn gemak voelt, met de mededeling dat je wat belangrijks wil bespreken? Ergens waar hij wel de ruimte heeft zijn reactie te uiten, dus geen sjiek restaurant ofzo.
 
Voor de rest kan je natuurlijk gewoon beweren dat je gestopt bent, omdat je eindelijk snapt hoe slecht het voor je is ofzo.
Trapt misschien niet iedereen in, maar de meeste mensen hebben wel de beleefdheid te wachten tot je het zelf vertelt.
 
Tjee...ik lees je verhaal en dit is precies wat ik heb meegemaakt! Gefeliciteerd! en wat fijn dat je blij bent. Ik was dat natuurlijk ook, maar mijn leven stond totaal op z'n kop. Dat heb ik erg moeilijk gevonden. Ik heb voor jou een account aangemaakt, mocht je verder willen kletsen...let me know!
 
Terug
Bovenaan