korte slaapjes, tips?

Hoi allem aal,

Jasper is woensdag 15 weken en sinds een paar weken doet hij alleen maar korte slaapjes overdag. Na ongeveer 30-45 minuten, soms een klein uurtje, wordt hij wakker en komt hij niet meer terug in slaap. Ik heb al van alles geprobeerd. Eerst dacht ik dat hij wilde 'regelen' en legde hem daarom aan zodra hij wakker werd, maar hij drinkt dan niet alsof hij honger heeft. Ook heb ik geprobeerd hem in bed te laten liggen en ga hem dan even een speentje geven of probeer hem eventjes te laten huilen in de hoop dat hij terug in slaap valt, maar ook dit werkt niet. Als ik hem eruit haal en in z'n wippertje zet, is hij jengelig en wrijft hij in z'n oogjes. Hij is dus niet uitgeslapen na dat korte slaapje. Wandelen in de wagen werkt niet, daar wordt hij nog meer wakker van. Ik baker hem sinds een week in, maar ook dit geeft geen resultaat. Wel komt hij nu wat makkelijker in slaap, maar is wederom wakker na die 45 minuten.
Heeft iemand misschien tips? Ik weet namelijk echt niet meer wat te doen.

gr, lydia

Hoi meis,

Danicia heeft dit ook een tijdje gehad en nog regelmatig.
Helaas..
Vervolgens er achterna krijgt ze slaapdagen en wil ze dus alleen maar slapen.
Maar ik herken het dus, dan moet ze nog 2 uur overbruggen naar een voeding..en dat is dan erg lang voor die kleintjes.
Helaas heb ik geen tips..

Hier hetzelfde.

Amy doet de hele dag korte slaapjes half uur uurtje max.. zij ligt savonds en snachts ook ingebakerd.

Sávonds slapen gaat echter perfect snachts overigens ook. dus wat dat betreft maak ik me geen zorgen. zodra Amy moe is laat ik haar slapen en zodra ze er klaar mee is speel ik even met haar. soms is ze na kwartier al weer moe soms na uurtje etc.

ik ga er vanuit dat ze vanzelf een ritme zal krijgen,.

En overdag ook bakeren?

Daar laten slapen waar het in de nacht ook goed gaat of juist overdag bij je in de buurt laten slapen met meer lawaai zeg maar? Onze uk doet het overdag goed in de box in de wagen maxi cosi auto... en tja steeds zelfde ritueel doet soms ook wonderen.
Ik merk dat onze uk beter slaapt direct na eten ipv eten spelen slapen de tips die ze op internet geven.
Maar weet je stel je verwachting bij dat geeft ook rust elke uk is anders. Je uk moet het leren en soms is het moeilijk succes x

Ik baker hem inderdaad ook overdag in, steeds hetzelfde ritueel, maar dit werkt niet. Wat jij zei, Renaatje, na het eten naar bed is wel een idee, maar mn mannetje heeft verborgen reflux, dus hij moet zoiezo wel even opblijven daarna. Ik kan hem wel wat sneller na het eten naar bed doen, dit ga ik eens proberen.

heel herkenbaar... hier ook zo'n drol. Hij is nu 5 maanden en het gaat nu beter. Hij slaapt nu meestal aan het begin van de middag 2 of 2,5 uur, maar soms ook gewoon niet.
's morgens en in de namiddag zowiezo maar 45 minuten. Hij was ook veel moe overdag... jengelig en snel van slag. Hier hielp ook niks, hij lag ingebakerd, speentje er weer in, laten huilen... niks.
Ik liet hem altijd wel even liggen, zowiezo... heel soms viel ie toch weer in slaap en vaak was het dan een lang eind.
Verder probeerde ik veel regelmaat en ritme aan te bieden: samen spelen - wippertje - box - samen spelen - box - bed... voeden viel dan ergens tussen in. .
Maar dat deed m niet langer slapen. Ik legde m soms ook heel snel weer in zijn bedje als ie zo'n kort slaapje had gedaan, dan deed ie tussen 2 voedingen in twee korte slaapjes... in totaal deed ie soms wel 5 keer 45 minuten op een dag ipv drie lange slaapjes...
Nu hij wat ouder wordt gaat 't beter omdat ie minder snel moe is. Dat scheelt maar er zijn ook dagen dat ie slecht slaapt en dat ie dus humeurig is.

Ik denk maar zo... het gaat over... als ie over een jaar op 1 slaapje zit en langer op kan zijn zal het ongetwijfeld beter gaan...

Het is niet fijn, ik kan er ook heel gefrustreerd over zijn. Mijn dochter sliep overdag altijd lang en veel en sliep 's nachts ook meestal zonder wakker te worden... Met Sven is dat heel anders.. snel wakker overdag... 's nachts spookt ie ook wel eens... gaap.... accepteren is het codewoord... niet dat ik dat altijd kan. En zodra ie overdag in bed ligt ga ik ook zitten omdat ik weet dat de rust maar van korte duur is.

Terug
Bovenaan