korte slaapjes

Hallo

Ik had een vraagje mijn zootje van 9 wk weken slaapt overdag er onregelmatig.
Na zijn voeding probeer ik hem wakker te houden en te spelen naeen uurtje is hij echt moe en gaat ie naar bed.
Maar na een half uur/ drie kwartier is hij alweer wakker en dan moet hij nog 2 uur voor de volgende voeding.
Als hij wakker word is hij ook huilerig en nog zeker niet uitgeslapen.
Als ik hem namelijk op de buik in de box(waar ik natuurlijk oog op heb) leg slaapt hij verder. In bed wil hij echt niet verder slapen.
Meestal slaapt hij dan tot de volgende voeding. Wat kan dit zijn?/ Wie herkent dit!!!
Als ik hem rouwens in bedje leg begint hij te huilen en stopt bijna niet uit zijn eigen.
Dit had hij eigenlijk nooit. Het is Maandag begonnen. Daarvoor viel hij na 10 minuten huilen in slaap en sliep dan 1,5 a 2 uur.

Groetjes Gienie

hoi gienie
als je kindje in de box slaapt leg hem daar toch lekker.mijn zoontje wou eerst ook niet in zijn bedje slapen overdag.hij heeft tot 12 weken in de kinderwagen geslapen.hij sliep bijna de hele dag.rond de 12  weken  kwam er een duidelijk ritme in zijn slaapjes en ben ik begonnen met hem 3 keer per dag in bed te laten slapen.het was toen opeens geen probleem meer.ik heb hem er dus niet mee verpest.als hij savonds naar bed gaat en erg moet huilen haal ik hem er nog een kwartiertje uit om even te knuffelen en als hij dan echt slaperig word gaat hij weer terug naar bed en slaapt gelijk.
groetjes kari

die van mij slaapt ook niet standaard de hole time tussen de voedingen..

gewoon doen wat je gevoel zegt..

ik zou hem ook lekker laten slapen in de box als die dat wel lekker vind.. why not?
probeer je paar dagen later weer es in bed..

succes

Op zich geen probleem dat hij in de box ligt te slapen maar hij wordt sneller wakker omdat er nog een van 2,5 rond loopt die veel kabaal maakt. Maar ik wil haar niet verplichten om stil te zijn want ze moet toch ook spelen.

En hij slaapt zo goed op de buik ben bang dat als hij veel op de buik ligt dadelijk niet meer op z'n rug wil. En nu al op zijn buik in bed vind ik echt veel te gevaarlijk.
Trouwens 's avonds en 's nachts geen problemen

Ja ik heb een muziekje boven hem hangen en twee beertjes. Heb zelfs gisteren met een spiegeltje van mij geprobeerd. Het hielp in de ochtend maar 's middags weer niet

Hai Gienie

Loek deed steeds hazeslaapjes van 20 minuten, heel soms 45 min en sliep alleen lang in de draagdoek of op mijn borst, samen in bed. Alleen in bed sliep hij ook niet. Bij ons heeft het geholpen om er een heel duidelijke volgorde en ritueel van te maken. Loek is rustiger en slaapt steeds beter. Binnen een week sliep hij gisteren al 2x 45 min 's ochtends en 1.30, 2.15 uur en 45 min 's middags en vanaf 20.00 uur ging hij de nacht in.
Ik volgde al die tijd mijn gevoel, maar dat was niet duidelijk voor Loek. Nu hij het beter te pakken heeft en het heel vaak lukt om rustig te gaan slapen, laat ik hem niet lang meer huilen. Na 10 min max ga ik even kijken, bv of hij honger heeft. Meestal gaat hij na een slokje dan heel rustig slapen. Heel vaak begint hij al extra te gapen als hij wordt ingebakerd.
Info op www.inbakeren.nl is heel interessant, bv over slaapcyclus van baby's en hoe je korte slaapjes kan verbeteren. ook als je niet inbakert.

ik hoop dat je er wat aan hebt.

Rosanne

Terug
Bovenaan