Korte tongriem

He meiden,

Hoe gaat het met iedereen? Ik heb ineens veel minder tijd om op het forum rond te hangen haha.

Even een update....

Sven leek een goede start te maken. Hij dronk goed aan de borst, ik gaf genoeg melk... Na een paar dagen bleek dat hij bijna 10% was afgevallen (grensgevalletje) en dat terwijl hij genoeg binnen leek te krijgen.
Ik kreeg mega last van stuwing (de kraamhulp schrok er gewoon van) en gigantische kloven... Hoe kon dat nou?

We zijn toen gaan vingervoeden en dat ging heel goed. HIj kwam weer wat aan. Toen zag de kraamhulp ineens dat zijn tongriempje te kort was. Drie (!!!) dagen later konden we eindelijk terecht bij een arts die zijn riempje heeft doorgeknipt. Nu zou hij een stuk beter moeten kunnen drinken.
Helaas lukte dit niet uit de borst, omdat hij zijn tong al die tijd (ook tijdens de zwangerschap) verkeerd heeft gebruikt.
Ik ben gaan kolven en hem via de fles gaan voeden. Dat gaat super, alleen de borstvoeding loopt hard terug. Nu ben ik aan het afbouwen, zodat we over kunnen op kunstvoeding.

Dinsdag word hij weer gewogen en ik hoop dat hij dan op zijn geboortegewicht zit.

Het is zo jammer dat dit zo'n probleem was. HIerdoor zijn we de eerste week alleen maar bezig geweest met voeden. De kraamweek had leuker kunnen verlopen, maar we hadden wel een top kraamhulp die ons er doorheen heeft gesleept en ondanks alles genieten wij enorm van onze mooie en lieve zoon.

Wat een gevoelens en emoties komen er in je los, he? Ik ben verbaasd over mezelf en ik had niet kunnen dromen dat ik het zo leuk zou vinden. Ik hoop dat jullie het net zo ervaren!!

Zijn er nog steeds veel wachtende onder ons? Of zijn de meesten inmiddels bevallen?

Wat jammer die tegenslag!
Omdat bij mij de borstvoeding niet goed ging, had mega kloven, is er een lactatiekundige geweest. Het eerst wat ze deed was kijken naar de tongriem. gelukkig was dit bij mijn dochter wel goed en gaat het inmiddels beter met de borstvoeding. Kan me goed voorstellen dat het een teleurstelling voor je was/ is dat je moet stoppen met borstvoeding.

Is nu alles goed met je zoon? Zal hij nu vanzelf leren hoe hij goed zijn tong moet gebruiken?

Succes dinsdag bij het wegen!

Groetjes Essje

ps dat minder tijd hebben( voor het forum) dat herken ik helemaal.

Ja hoor, hier dus nog een wachtende...

Jammer dat het voeden zo'n grote aanslag heeft gehad op de kraamweek.. Van te voren kan je je daar niet op voorbereiden. Wel fijn dat de kraamhulp jullie erdoor heen gesleept heeft, dat is zo super, zo'n fijne kraam.

En die intense gevoelens, ik weet het nog zo goed van de eerste. Wat een mooie, bijzondere, life-changing ervaring he?! Volgens mij dachten wij na een dag of 5 a 6: goh, laten we ook weer eens een tv aanzetten om even het nieuws te kijken. Die eerste dagen leek t echt of de wereld buiten even stilgezet was. Heel vreemd!

Weet je waar ik me het meest op verheug? Dat moment dat de kleine op je borst gelegd wordt na de geboorte.. Daar verlang ik echt naar, ik hoop dat ik dat nu nog bewuster mee kan maken dan de eerste keer. En voor t geval dat dat nog niet helemaal duidelijk was: ik hoop dat t snel is :)

Geniet lekker verder van jullie mannetje!!

@ Essje, alles gaat nu heel goed. Hij drinkt heel goed en ik zie hem groeien! Hij is heel tevreden.
Fijn dat bij jou de borstvoeding nu beter gaat.
Ik hoopte echt dat het zou lukken met de borstvoeding, maar dit is gewoon overmacht. Als het goed is kan hij zijn tong straks beter gebruiken.
HIerdoor kan hij later beter praten, en bijv. blaasinstrumenten bespelen. De verloskundige zei ook, als hij later verkering krijgt heeft dat ook voordelen ;-) Daar denk ik nog maar niet aan hahaha.

@ Mama van w, ja heerlijk zo'n kraamhulp. Ik moest mijn best doen niet in janken uit te barsten toen ze wegging hahaha. Gelukkig redden we ons ook prima zonder haar hoor!
Wij hadden precies hetzelfde als jullie, tv?? Wat is dat ook alweer? Life changing is een goede uitdrukking.
Ik kan me goed voorstellen dat je je verheugt op dat eerste moment. Ik vond dat ook heel bijzonder. Zo'n warm lichaampje op mijn borst. Volgens mij kan je bij een volgende er meer van genieten. Ik was zoooo verbaasd over alles, dat het ook wel een beetje langs me heen is gegaan.
Ik help je hopen dat jij heeeeel gauw 'mag'. 41 weken alweer, balen zeg...

Vervelend zeg
Klinkt akelig,tongriempje doorkinippen :( Hier ging het net zo,dat de bv goed leek te gaan en hij toch teveel was afgevallen.Merkte dat de bv terug liep en hij minder goed dronk.Hoe wat en waarom,geen iedee,maar wat je zegt wel jammer van de kraamweek. Dat gevoel had ik ook en ook voor mijn kids,want die moesten mama en de baby met rust laten als het tijd was om te voeden en dat was voor hen ook niet zo leuk.Bij de 2 oudste is de bv ook niet gelukt,maar ik wilde het toch weer een kans geven, nu denk ik wel eens ,ten koste van wat,maar goed,die eerste melk heeft ie toch mooi gehad.

Geniet maar van je mannetje,de tijd vliegt!
Noah is alweer bijna 4 wk!

Liefs,

Wat fijn dat hij nu zo goed groeit!!
Das toch het aller belangrijkste en dan is het jammer dat de borstvoeding niet wil maar het is niet anders.
En natuurlijk fijn dat hij er straks niks aan overhoud, vind zijn vriendinnetje later vast ook leuker..hihihi( geweldige opmerking van je vk)

Jullie verhaal over de tv en de eerste keer je eigen baby op je buik komt me ook erg bekend voor!

Geniet van jullie mannetje want jullie hebben tijd in te halen:)

@ Do, jammer dat ook bij jou de bv niet wilde lukken. En inderdaad, raar eigenlijk, koste wat het kost bv geven... Het is natuurlijk wel mooi dat ze in ieder geval het eerste mee hebben gekregen.
Vervelend ook dat je er niet goed kan achterkomen wat de oorzaak is. En genieten doen we iedere dag! Het gaat nu al razendsnel.

@ Essje, Het is inderdaad veel belangrijker dat hij gewoon goed groeit dan dat hij bv krijgt ten koste van alles. Het gekke is dat ik daar nu weer nuchter over kan nadenken en voor zijn geboorte had ik dat ook. Maar toen ik de keus moest maken werd ik gek... Ik had echt het gevoel dat ik faalde. Belachelijk natuurlijk en ik ben blij dat ik de keus heb gemaakt om te stoppen

@ Marijke, ja, ben heel blij dat het nu goed gaat. Hij is zo tevreden! En wij dus ook.
Heerlijk zo'n kraamhulp. Ik heb wel eens andere verhalen gehoord en meegemaakt, maar wij hadden niks te klagen!!

Ik hoop dat jullie ook allemaal genieten van jullie kindjes!? Bijzonder he dat we niet al te lang geleden nog met z'n allen fantaseerde hoe het zou zijn en we ons beklaagde dat het zo lang duurde, nu mogen we allemaal volop genieten!

Terug
Bovenaan