Korte update

Terug van even weggeweest en wat is het druk op het forum - heb me even bij moeten lezen hoor. Goed te lezen dat er steeds meer goede berichtjes voorbij komen maar helaas ook nog iets te veel verdrietige.....we moeten blijven hopen en vertrouwen!!!

Ben even druk geweest met van alles.
Vorige week zondag mijn eerste echte mega dip gehad (na ronde 16).... Ik had mee gedaan aan de Marikeloop en zou eigenlijk afgelopen donderdag mijn menstruatie moeten krijgen. Begon ik dus te vloeien tijdens de Marikeloop.... Ik was er wel op tijd bij maar ik had helemaal niks mee genomen omdat ik dit totaal niet had verwacht. Dus maar even naar de EHBO post gegaan. Dat verklaarde mijn wisselende stemmingen die dagen ervoor. Toen ik thuis kwam kon ik alleen maar janken - waarom waarom waarom?! Maar een dag later ben ik weer een stuk optimistischer - een nieuwe ronden nieuwe kansen zullen we maar zeggen.....

Ik heb toch maar een afspraak gemaakt 11 juni bij de gyn. Onze stap naar het medisch traject (ben ik bang).

Graag zou ik daarom wat ervaringen willen weten met IUI (met wel of geen hormonen)?

Ondertussen ga ik verder met dubben of ik dit nu wel cht wil......

Liefs Moeska

Hoi Moeska,

Balen voor je en een dilemma waar je voor staat... Wel fijn dat je al vrij snel naar de gyn kan.

De keuze voor hormonen kreeg ik niet. De gyn gaf ons het advies om menopur te gaan gebruiken, injecteren in de buik. Ik heb altijd gezegd dat nooit te gaan doen, maar ja, weer een grens over gegaan. Wanneer de eitjes groot genoeg zouden zijn, dan moest ik prignyl spuiten om het eitje te laten springen. Afgelopen vrijdag de 1e IUI gehad. Appeltje/eitje verhaal, binnen 1 minuut is het gepiept, en dat voor zo'n belangrijk iets.

Hebben jullie alle onderzoeken al gehad, of sta je echt aan het begin?
In ieder geval succes.

liefs Ano

Hoi moeska,
balen dat het weer niet zo mocht zijn.
Groot gelijk dat je nu naar de gyn gaat.
Wij hebben laatst de uitslagen vd onderzoeken gehad,hier kwam niets uit. Over een half jaar terug komen als ik nog niet zwanger ben.
Dan word gestart met IUI.
Ik lees dus even mee.
Vandaag mijn NOD.
groetjes Fleur

Hoi Moeska,

Wat een domper zeg!

Wij hebben 2x IUI gedaan. Omdat het zaad van mijn man goed was, moest ik hormonen spuiten (Puregon) om zodoende meer eitjes te laten rijpen. Wij hadden ook geen keuze. De gyn gaf aan dat de kans om zwanger te worden zonder hormonen met IUI niet groter zou zijn dan op de natuurlijke manier. Bij de 2e IUI heb ik meer hormonen moeten spuiten (meer eitjes). Het spuiten is mij erg mee gevallen. Je moet vervolgens geregeld naar het ziekenhuis zodat ze kunnen checken hoe de groei van de eitjes is. Totdat de eitjes ongeveer 18mm groot zijn Puregon spuiten en daarna inderdaad Pregnyl om een eisprong te regelen. De inseminatie was zo gepiept, je moet wel een halfvolle blaas hebben dan kunnen ze er wat makkelijker bij.

IK ben nu zelf 6wk en 2 dagen zwanger van ons 1e kindje na ronde 20 dmv IUI met hormonen. Volgende week de eerste echo! Het ziekenhuis was lang geen pretje iedere keer, maar nu we zwanger zijn, ben ik het allang weer vergeten en weten we waarvoor we het hebben gedaan.

Heel veel succes met jullie beslissing!

Groet,
Julia

@Ano - we hebben alle onderzoeken in januari afgesloten. De kwaliteit van het zaad van mijn vriend is niet super maar ook niet slecht - het zou moeten kunnen. het is al een keer eerder gelukt want we hebben een dochtertje van bijna 3. Voor mijn dochtertje bleek het zaad van mijn vriend niet goed te zijn en zou het een lang en technisch verhaal worden, binnen een half jaar waren we zwanger. Nu is er "niks" aan de hand en zijn we alweer 1.5 jaar verder. Het enige waar ik wel veel last van heb (na de keizersnede) is dat ik blijf vloeien tot de eisprong en het lijkt me dat dat ook niet echt bevorderlijk is voor het "vangen" van de zaadjes......
In januari was afgesproken dat als we in juni nog niet zwanger zouden zijn dat we dan terug zouden komen - wat ze voor gaan stellen blijft gissen - ik denk IUI.

@Fleur - ik zal je op de hoogte houden! Voor ons is het half jaar bijna voorbij. Ik hoop natuurlijk dat je geen vervolg afspraak hoeft te maken maar in de tussentijd kun je mijn overwegingen hier volgen.

Thanks

Terug
Bovenaan