Korter/minder slapen

Hoi mama's

Onze kleine is nu ruim 7 maanden en slaapt nog best wel wat op een dag. 3 slaapjes van 2 uur en ongeveer 11 uur 's nachts. Het laatste slaapje van 2 uur wil ook wel eens korter worden, maar deze is op een tijd waarvan volgens mij best wel bekend is dat baby's onrustig zijn. Namelijk tussen 6 en 8.
Maar waar ik benieuwd naar ben...vanaf welke leeftijd ongeveer zijn jullie baby's minder gaan slapen? Viel er dan gewoon een slaapje weg of werder de slaapjes korter?
Niet dat ik me er druk om maak, ik zie het vanzelf wel komen. Ik ben gewoon even nieuwsgierig. En natuurlijk verschilt het ook per baby.

Groetjes
 
Hoi,

Kan je zo niet zeggen wanneer ons dochtertje (21 mnd) minder/korter ging slapen.
In de afgelopen vakantie heeft ze zelfs dagen gehad dat ze 2 slaapjes deed een van ongeveer 3 uur en 1 van 1,5 uur en dan ook gewoon nog 's nachts ongeveer 12 uur.
Nu we allebei weer aan het werk zijn en ze weer de 3 ochtenden naar het kdv gaat slaapt ze 1 keer en dan ongeveer 2,5 - 3 uur. En natuurlijk ook 's nachts gewoonlijk 12 uur.
Weekenden verlopen zo ongeveer net als in de vakantie.
Dus het wisselt hier nog wel eens zoals je kunt lezen, maar zoals je al schrijft je ziet wel hoe en wat er komt je hebt gelijk doen wij ook.
Sucses

groetjes Louise
 
Mijn zoontje ging ongeveer met 8- 9 maanden over op 2 slaapjes. Dat ging  een beetje vanzelf en een beetje hebben we het gestuurd. Hij sliep die periode 's nachts slecht en overdag ook kort en onrustig. Toen ben ik zijn ritme gewoon iets gaan verschuiven. Eerst sliep hij 9-11, 13-15 en 17-19u en ging dan rond 20.30u de nacht in. Toen heb ik zijn ritme verschoven naar 10-12 en 15-17u en om 20u gaat hij de nacht in. Hij slaapt niet altijd 2 uur hoor, ook el eens 3 kwartier tot een uur.
Maar het verchilt heel erg per kindje en je merkt inderdaad wanneer ze er aan toe zijn. Als slaapjes overdag korter worden kun je proberen iets te schuiven. En ik merkte meteen dat hij het ook prima aankon (ik hoefde hem niet op te houden terwijl hij eigenlijk naar bed wilde).
 
Hoi,

Het verschild echt per kind.
Mijn zoontje is nu 15 maanden en slaapt nu van 11:00 tot ongeveer 13:00.
En gaat dan 's avonds na het eten douchen en naar bed en word pas de volgende ochtend wakker.
Toen hij 8-9 maanden was deed hij 2 slaapjes. Van 10:00 tot 12:00 en van 14:00 tot 16:00 en ging dan na het eten douhen en naar bed en sliep ook de hele nacht door.
Dus zoals je zelf al schrijft is het bij elk kind anders.
En het ligt er natuurlijk ook aan of je veel dingen onderneemt of niet.

Groetjes MIrjam
 
Terug
Bovenaan