Korter slapen dan voorheen

<p>Dag allemaal, </p><p>Mijn baby is 9 weken. Hij sliep altijd van 23 uur tm 4.30/5 uur. Hij kreeg dan zijn flesje rond 22.45/23 uur. Voor dit flesje maken we hem altijd wakker.</p><p>Sinds 2 weken wordt hij eerder wakker. Standaard om 3.15/3.30 uur. We doen niks anders dan hiervoor. Meer voeding geven om 18.30 en 23.00 uur helpt niet. Het is opzich natuurlijk geen probleem, maar het leek mij de bedoeling dat hij steeds langer gaat slapen ipv korter. </p><p>Iemand adviezen?</p><p>En maken jullie je kindje wakker voor de fles van 23 uur? Of moet ik hem dan laten doorslapen? Dat heb ik ook wel eens gedaan maar dan komt hij rond 00.30 en daarna nog een keer snachts. Zelf vond ik dat pittig omdat ik er dan 2 keer uit moet ipv 1 keer. Ik ga nu zelf naar bed na de fles van 23 uur.</p><p> </p><p>Bedankt alvast!</p><p> </p><p> </p><p> </p>

Hey ja hier ook. Mij dochtertje is 4 en half maand ik geef haar laatste fles ook altijd rond 23u maar helaas ze word altijd rond 3u wakker. Dus ik snap eigenlijk niet hoe andere mensen het doen als ik hun verhalen lees dat hun babys tot 7u ofzo door slapen haha

hoi!
je kindje is nog erg jong hoor, je kan niet verwachten dat er al echt een ritme is dat voor langere tijd wordt gevolgt. Oftewel, dat wijzigt continue! Naar mate ze ouder worden (vanaf 3 maanden op z'n vroegst!) ontstaat er een soort van ritme, maar dat verandert ook weer elke keer. 
Als je kindje goed op gewicht is zou ik hem niet wakker maken voor een voeding maar lekker op verzoek voeden. En ja, dan kan het best dat dat 2x is in de nacht, helemaal niet gek voor een baby van 9 weken. 
Succes!

Je wilt advies om hem langer te laten slapen? Hij is 9 weken... niet persoonlijk bedoeld, maar ik snap niet waarom dat een adviesvraag is met een baby'tje van 9 weken. Hij is net je buik uit, logisch dat ie wakker wordt snachts. Mijn zoontje wilde de eerste 8 weken elke 2 uur(!) voeding, zonder uitzondering... dat had hij gewoon nodig, het was niet anders. Kijk, is hij veel ouder, dan is het logisch dat je manieren gaat zoeken om hem te helpen, maar de eerste járen in snachts (een keer) wakker worden normaal, laat staan de eerste paar maanden. Mijn advies: ga op tijd naar bed, wees blij met de nachten die wat beter gaan, en accepteer het ?

de gedachte dat ze steeds langer gaan slapen is logisch, maar niet de realiteit ?. Hoeveel topics ik hier al niet gezien heb van kindjes die eerst heel lang sliepen en ineens weer eerder komen voor een voeding...
Ook mijn ervaring is dat ze zelf het ritme ineens weer omgooien. En ja dat is wel irritant, maar het is wat het is. 

mbt de late avondvoeding, wij maakten onze dochter daar ook wakker voor om dezelfde reden (2x per nacht eruit is best pittig). Toch zijn we daar na een tijdje mee gestopt en dan ga je zelf ook wat eerder naar bed. Dan schuiven die voedingen in de nacht meestal vanzelf weer op en zit je straks ineens weer op 1 nachtvoeding. 

sterkte en succes

Terug
Bovenaan