Korter slapen 's nachts

Hoi,

Fenna is nu ongeveer 5,5 maand. We geven haar nog 5 flessen (meestal rond 7, 11, 14.45, 18.30 en 22.00 uur) en zijn begonnen met een groentehap, maar dat werkt nog niet echt. Voor haar laatste fles maken we haar echt wakker (hebben we ook een keer niet gedaan, maar toen kwam ze 's nachts om 3.00 uur). Overdag slaapt ze tussen de voedingen nog zo'n 1 tot 2,5 uur. Er lijkt een tandje door te komen, maar daar heeft ze naar ons idee niet heel veel last van. Verder is ze ook super vrolijk, maar..... 's morgens wordt ze tegenwoordig steeds vroeger wakker (vandaag zelfs om 5.00 uur). We hadden een periode dat we haar 's morgens om 7.00 uur wakker moesten maken. Er is niks veranderd (behalve dat we dan met die groentehap zijn begonnen). Hebben jullie goede tips wat we hier aan kunnen doen.

Groetjes, Esther

Julia had een paar weken geleden ook ineens dat ze om 4 uur 's nachts wakker werd. Wij gebruiken de "5-minuten methode". Als ze 's nachts wakker wordt laten we haar 5 minuten huilen (tenzij het huilen heel ernstig klinkt natuurlijk!) Dan gaan we naar haar toe, geven haar evt. haar knuffel en geven een aai over haar bol en gaan weer weg, meestal is ze dan weer stil. Als ze weer begint te huilen herhalen we het ritueel. Dus 5 min wachten, dan naar haar toe. Meestal is 2 keer naar haar toe gaan voldoende. En vaak huilt ze niet eens 5 minuten. Dan slaapt ze binnen een minuut weer.
Het helpt ons om echt op de klok te kijken. Als je kindje huilt dan lijkt dat al snel heel lang. Maar in ons geval huilde ze dus maar heel even. dat gaf ons veel rust.

Als je denk dat je kindje geen honger heeft, het niet koud heeft, of ergens anders last van heeft. Dan zal ik je deze methode echt aanraden.

Rond deze leeftijd gaan kinderen minder diep slapen. Dus logisch dat ze wat sneller of eerder wakker worden. En daarnaast ontwikkelen ze nu zoveel. Daar zou ik ook onrsutig van worden 's nachts. Gaat vast gewoon weer over.

Sterkte ermee.

Hier nog een baby wat sneller wakker is!

Stan sliep al na 6 weken door. Normaal gesproken kwam hij rond 6 uur, en sliep dan nog eens door tot 8 ongeveer. Afgelopen 2 weken was hij ineens klaarwakker om 6 uur. Nu de klok vooruit is, gelukkig 7 hahahaha.

Je kunt hem met geen mogelijkheid dan terug leggen. Hij begint niet te huilen maar is keihard het kwebbelen en het kirren en het doen!

geen idee, wat je ermee kunt doen....

liefs

hey,

Floor wordt tegenwoordig ipv 8 uur weer 7 uur wakker, van mijn wekker denk ik. Maar als ik haar dan hoor kletsen laat ik haar nog liggen, en meestal slaapt ze dan binnen 10 minuten weer lekker door tot 8 uur, half negen.
Dus ik sluit me aan bij mamaartje, proberen om te laten liggen.

Liefs,

Dat gaat echt niet laten liggen.... Ik wil het wel, maar mijn man is momenteel bezig met een heel groot project, en is blij als hij eens tot 7 uur of half 8 in bed kan blijven liggen, dus dan haal ik Stan maar lekker uit zijn bedje naar onder. Dan kan mijn man nog even lekker blijven liggen...

liefs

Hallo Ester,
Ik zou als ik jou was proberen naar 4 flessen te gaan! Met de leeftijd van 5,5 maand mag dit zeker. Had bij CB gevraagd, die had het er over bij 5 of 6 maanden na 4 flessen te gaan. Ik heb toen een schep rijstepap toegevoegd in haar eerste en laatste fles, binnen 2 dagen zat ik al op 4 flessen. Laatste fles vervroegen elke dag totdat de flessen kort op elkaar komen. Volgende dag elke fles 30 water en 1 schep extra en de laatste fles is er af. Bijv. om 7.00- 11.00- 15.00 - 19.00
Tussen de eerste 2 flessen komt dan straks de fruithap en tussen de laatste flessen groentehap. Dit gaat echt niet vanzelf. Laat ze een dag of 4 achter elkaar hetzelfde eten zodat ze aan de smaak kan wennen en ook dat het maagje kan wennen(kramp). Succes!
Liefs

Terug
Bovenaan