korter werken

Ik denk dat korter werken geen optie is.
Omdat ik nu 4 dagen van 9 uur werk en op donderdag vrij ben.

Als ik dit voorstel, voel ik al aan mijn wateren, dat het voorstel van mijn baas is, om de 36 uur dan over 5 dagen te verspreiden en dus op de donderdag terug te komen.

Helaas.... daar voel ik ook niet veel voor. Ik houd maar even vol, maar dus in mijn eigen tempo.

Gr.
 
Hoi Sharon,

het kan ook van 2 kanten komen; bijv. 5 dagen van 6 uur werken. Je werkgever komt je dan tegemoet door je een gedeelte in de ziektewet te zetten en jij komt je werkgever tegemoet door over 5 dagen verspreid te gaan werken.
Zowel je werkgever als jijzelf kunnen daar bij gebaat zijn: de kans dat je eerder (helemaal) uitvalt wordt hierdoor kleiner en de tijd je wel op je werk bent, ben je fitter.
Als je lichaam aangeeft dat een 9-urige werkdag niet meer haalbaar is, moet je daar niet te lang mee door blijven lopen. Dat is zowel voor jou als je kindje niet goed, en ook je werkgever doe je er te kort mee. Het is misschien wel even slikken dat je je 'vrije' dag er voor in moet leveren, maar het gaat om een afzienbare periode en voor je gezondheid en die van je kindje kan het beter zijn.

Ik spreek overigens uit ervaring. Ik had ook een 9-urige werkdag die ik niet meer vol kon houden en zag er tegenop om meer dagen te gaan werken c.q. baalde er stevig van. Maar toen ik dat eenmaal ging doen, ben ik echt stukken opgeknapt omdat ik toen wel 's middags even kon gaan uitrusten.

Groetjes,
P.a.
 
Terug
Bovenaan