Korter zwanger dan verwacht

Hoi,

Al een paar weken tellen we vrolijk de dagen totdat we weer een week verder in de zwangerschap zijn. As vrijdag zou dat 12 weken moeten zijn en dinsdag 22 september zou dan eindelijk de echo zijn! Afgelopen nacht en vandaag wat bloedverlies gehad en in overleg met de verloskundige de echo vandaag gekregen om te bekijken of het allemaal nog goed is. Op de uitwendige echo was vrij weinig te zien, dus daarom een inwendige echo gekregen. Hieruit bleek dat ik inderdaad zwanger ben, want er was een mooi vruchtje te zien, alleen op basis van de meting ben ik niet bijna 12 weken zwanger maar ongeveer 6 weken! Ons is verteld dat de kans ook aanwezig is dat het vruchtje met ong 6 weken is opgehouden met groeien en dat ik dus rekening moet houden met een miskraam. Thuis gelijk de kalender erbij gepakt en gaan tellen en controleren wanneer voor het laatst ongesteld,wanneer waren de testen negatief. En we komen toch tot de conclusie dat ik inderdaad 6 a 7 weken kan zijn. Dit betekend dat ik dus een keer mijn menstruatie heb overgeslagen terwijl ik niet zwanger ben.

Sorry voor het misschien wat warrige verhaal! Is dit herkenbaar voor jullie? Hoop op reactie's!

Liefs Niene

Hoi Niene,

Wat een verhaal zeg!! Dit is mij niet bekend maar wil je wel veel succes wensen en hoop voor je dat het allemaal goed komt!!
Groeten,
Thamar

Hoi meid,

Herkenbaar, heb het 2x gehad. Maar met slechte afloop...dat wil je niet horen. Maar het kan heel goed helemaal goed komen hoor, je kansen zijn echt fifty fifty.Gewoon blijven geloven tot het tegendeel bewezen is, dan is het vroeg zat om je druk te maken. Ik hoop voor je dat het allemaal goed komt. Veel sterkte.

Groetjes, Marijne

Hallo.

ik heb niet zo'n verhaal, ook een een verhaal dat erop lijkt maar het lijkt me heel erg om zo in onsekerheid te zitten..

Daarom wens ik jullie heel veel sterkte en gewoon hoop houden, wat marijne ook al zegt jullie kansen zijn fifty fifty.

Groetjes Manon

Hallo,
Ik wil je ook niet ontmoedigen, maar bij 12 weken heb je volgens mij echt geen inwendige echo nodig. Ik hoop voor je, dat je een menstruatie hebt over geslagen en dat je gewoon 6 weekjes zwanger bent.
Succes, groetjes.

Bedankt voor jullie reactie's. Nee inderdaad bij 12 weken zwangerschap is er geen inwendige echo nodig. Hoogstwaarschijnlijk, en wat goed kan volgens de verloskundige, heb ik gewoon een menstruatie overgeslagen. Ik ben nl. 15 jaar aan de pil geweest en dan kan het zijn dat je cyclus ff in de war is. Volgens onze eigen berekeningen zal ik ook ong 6 weken zwanger moeten zijn omdat ik ong 8 weken geleden en de weken ervoor negatieve testen had. Hoe dan ook het verklaard het bloeden niet. Tijdens het vrijen ben ik gaan bloeden, misschien een contactbloeding? Maarja weet ook niet hoelang dat kan duren. We doen ons best om positief te blijven totdat het tegendeel bewezen is!

Groetjes Niene

Hoi niene,
Herken je verhaal!
Was 2 weken geleden bij de gyn, toen daht ik 8 weken zwanger te zijn maar was pas 4 ofzo.
Vandaag een nieuwe echo en dan hopen dat het vruchtje gegroeid is, dan heb ik dus ook een ongi overgeslagen. Testte ook bij overtijd steeds negatief tot 2 weken geleden..

Succes ermee, kan je pas zeggen hoe het bij mij afliep na deze echo dus!

Hoi niene,
Herken je verhaal!
Was 2 weken geleden bij de gyn, toen dacht ik 8 weken zwanger te zijn maar was pas 4 ofzo.
Vandaag een nieuwe echo en dan hopen dat het vruchtje gegroeid is, dan heb ik dus ook een ongi overgeslagen. Testte ook bij overtijd steeds negatief tot 2 weken geleden..

Succes ermee, kan je pas zeggen hoe het bij mij afliep na deze echo dus!

Terug
Bovenaan