kosten baby

Hallo lieve mensen,
Ik ben me aan het verdiepen wat alles kost.  Hebben jullie nog goede tips om alles niet te duur te maken? Ikea heeft vrij goedkope meubeltjes. Marktplaats valt tegen vind ik. En heeft een van jullie ervaring waar je al die kleine dingetjes kunt kopen? De kinderwagens vind ik ook onwijs duur...
Ik ben wel eens bang dat kinderen veel duurder zijn dan ik dacht. Ik heb geen fam. die alles nog bewaard heeft.

groetjes,
stresskippie Antoinette

Hallo,

Ik heb zelf ook heel, heel  weinig te besteden.
Ik heb een heel leuk kamertje gekocht bij de ikea, totaal zo'n 500 euro voor minder kon ik het nergens vinden. Een kinderwagen heb ik geluk mee gehad en over kunnen kopen van een bekende want inderdaad die zijn erg duur.

Ik zou toch marktplaats, speurders etc goed in de gaten houden.
Behang heb ik bij de kwantum gekocht.

Verdere spulletjes heb ik ook via via gekocht, dus ik zou toch informeren, desnoods bij de supermarkt briefje ophangen wie weet wat voor reacties je krijgt.

Succes ermee!!!!!!!

Hallo,

Ik ben zwanger van de vierde dus ik heb eigenlijk alles wel in huis.
Als je dicht bij de grens woont kun je ook in Duitsland gaan kijken daar zijn sommige dingen net even wat goedkoper dan hier in Nederland.

Petra

hoi,
nog een tip: lang niet alles wat ze aanraden heb je ook echt nodig. Helaas kom je daar vaak pas te laat achter. Probeer eens te informeren bij kennissen.
Bv op de geboortelijst van de kraamhulp staan vaak 2 thermometers, dat is echt zo'n onzin!! En een nieuwe emmer, ja daaag, een oude die goed schoongemaakt is functioneert ook.
2 kruiken: 1 heb je vaak wel nodig maar 2 maar heel zelden, ik heb de 1e gekocht en de 2e geleend en inderdaad niet nodig gehad.
Ze adviseerden bij mij katoenen luiers en flanellen, nou die laatste heb ik echt niet nodig gehad, weggegooid geld dus.
Een kruikenzak kun je zelf maken van een katoenenluier ofzo.
Een borsteltje en kammetje heb je de eerste maanden vaak helemaal niet nodig,
Shampoo en badschuim enzo zat bij mij in het kraampakket van de zorgverzekeraar.

Ik had 2 autostoeltjes nodig die heb ik via marktplaats gekocht. Ik koop nog steeds regelmatig kleertjes via marktplaats en ik verkoop ook kleertjes. Ik koop alleen de kleertjes onder ''nieuw zonder kaartje'' tweedehands valt toch vaak tegen.
Bad en standaard heb ik ook van marktplaats en campingbedje ook.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt,

groeten Elke

Je zou ook eens bij de kringloopwinkel kunnen kijken soms hebben ze wel leuke dingen.
Ik heb mijn wieg daar gekocht, en een ledikantje voor mijn  eerste omdat ik toen zwanger was van de tweede en die in het andere ledikantje kwam. hij was geloof ik 12,50.

Terug
Bovenaan