kosten bevalling

Weet iemand wat het kost om in het ziekenhuis te bevallen zonder vergoeding? Ik kan het op internet niet zo goed vinden. Wij zijn hier waarscheinlijk niet voor vergoed dus wil ik graag weten wat een poliklinische bevalling kost.

Groetjes Sanne
 
Volgens mij valt een bevalling wel onder ziektekosten verzekering alleen verschilt de hoogte van de bijdrage ervan.
Als je zonder medische indicatie bevalt is er altijd een eigen bijdrage zou gewoon even je ziektekosten verzekering bellen.
Succes
 
verschilt per verzekering volgens mij of ziekenhuis, bij mijn dochtertje wilde ik thuis bevallen, helaas moest ik met speod naar ziekenhuis dus medisch geworden( hartje zakte naar 80) en moest dus toch eigen bijdrage betalen wegens ambulance was gelijk 155 euro kwijt. pff

ik weet wel als je gewoon in het ziekehuis wilt bevallen beval je gewoon met je verloskundige en huur je een kamer daarom wordt het niet door je verzekering vergoed.

ik zoe het even aan je verzekering vragen en het ziekehuis waar je wilt bevallen.
 
Bij ons in Friesland is de eigen bijdrage voor een ziekenhuisbevalling zonder medische indicatie zo rond de €300,- a €400,- euro.
Je kunt je ziekenfonds ook aanpassen, je betaalt iets meer per maand maar dan mag je zonder indicatie in het ziekenhuis bevallen, en wordt dit volledig vergoed.
Heb ik ook gedaan, ook de eigen bijdrage voor kraamzorg wordt dan vergoed.
 
Hmm ja het probleem is dat ik speciaal verzekerd ben voor mijn tanden... en waarschijnlijk nog een operatie bij de kaakchirurg moet ondergaan... Ik ben dan waarscheinlijk niet vergoed voor een bevalling en betaal dan gewoon de volle pond. Ik dacht ook dat dat zo rond de 300 a 400 was. Maar inderdaad ga ik me even goed laten informeren bij mijn zorgverzekeraar.

Groetjes.
 
Terug
Bovenaan