kosten bij de komst van een babytje

A

Anoniem

Guest
hoi dames,

ik vraag me af wat voor budget je ongeveer moet reserveren voor een babyuitzet en dergelijke. Wij zijn druk aan het verbouwen en naar een aantal financiele tegenvallers is ons spaarsaldo sterk verminderd. Dit weerhoud ons er echter niet van toch aan onze kinderwens gehoor te geven......

Maar ik was benieuwd of er een standaard budget was of wat het gemiddelde budget is. Ik heb al gezien dat je het zo duur kunt maken als je zelf wilt.....

Maar ook als je babytje er eenmaal is, iemand enig idee wat het ongeveer kost aan luiers en flesjes????

Ik heb echt geen idee, het is voor ons de eerste.......

liefs gridje

Hallo,
wij vonden de kosten van een baby uitzet wel meevallen. We hebben wat grote dingen (kinderwagen, autostoeltje) gekregen en ik heb veel zelf gemaakt en tweedehands spullen uit de familie opgeknapt.
Verder let ik altijd veel op aanbiedingen (luiers) en heb ik borstvoeding gegeven wat scheelde want kunstvoeding vind ik wel duur.
Er is heel erg veel tweedehands te koop (Marktplaats!!) en het is ook handig om goed na te denken over kraamkado's.
Maar ja, een kind blijft duur: creche, schoolgeld, paardrijles  ;-) het houdt natuurlijk niet op bij de uitzet...
groetjes,
Miek

Hoi Gridje,

Moeilijke vraag. Je kunt het zo gek maken als jezelf wilt. Je leeft vanzelf wel naar je budget. Wij hoefden niet echt op een cent te kijken en hebben belachelijk veel geld uitgegeven. Maar inderdaad na onze laatste verbouwing zitten we redelijk krap en ik denk nu wel twee keer na voordat ik wat koop. Veel dingen zijn inderdaad 2e hands te krijgen. (Overigens geen 2e hands autostoeltjes kopen, want je weet niet of er ooit iets mee is gebeurd!)  Volgens mij  zijn er ook wel sites waar je info hierover kan krijgen.  Misschien bij het NIBUD of zo?    

Zet alvast een klein bedrag of zo op een aparte rekening, dan heb je dat maar vast en vraag ook aan mensen tegen die tijd om bepaalde kado's te geven. Je krijgt bijvoorbeeld heel veel knuffels (ik heb 6 dezelfde hondjes!) Voor hetzelfde geld kopen ze een shirtje of iets anders nuttigs.

Groetjes Empe

ik weet zeker dat we het wel gaan redden met de kosten, we kunnen bijna  3000 aan de kant zetten voor de uitzet. Nou hier moeten we wel een uitzet van kunnen kopen lijkt me.
Wij kunnen ons nu prima redden met ons krappe verbouwingsbudget, dus ik geloof niet dat het problemen gaat opleveren maar dit is weer typisch zo'n dingetje waar ik nu al helemaal over in de stress kan schieten.......

Het slaat echt nergens op, maar nu het allemaal zo dichtbijkomt en we binnekort toch voor het eggie gaan klussen....... jaah zo nu en dan slaat mijn blijdschap dan toch echt even om in zorgen......Maar dat hoort erbij zullen we maar denken.

liefs gridje

Hoi Gridje

Mijn vriend en ik hebben het een keer uitgerekend en als je goed rondkijkt kan je voor 1000 euro al heel veel kopen. Bijvoorbeeld bij Ikea of Babydump en natuurlijk in   de familie navragen.

Groetjes

quote: gridje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('16-01-2007 06:35:40'));

ik weet zeker dat we het wel gaan redden met de kosten, we kunnen bijna  3000 aan de kant zetten voor de uitzet. Nou hier moeten we wel een uitzet van kunnen kopen lijkt me.
Wij kunnen ons nu prima redden met ons krappe verbouwingsbudget, dus ik geloof niet dat het problemen gaat opleveren maar dit is weer typisch zo'n dingetje waar ik nu al helemaal over in de stress kan schieten.......

Het slaat echt nergens op, maar nu het allemaal zo dichtbijkomt en we binnekort toch voor het eggie gaan klussen....... jaah zo nu en dan slaat mijn blijdschap dan toch echt even om in zorgen......Maar dat hoort erbij zullen we maar denken.

liefs gridje

3000 euro voor de eerste aanschaffen is best veel hoor. Tuurlijk als je raak gaat kopen dan is het zo op, maar volgens mij is dat makkelijk te doen.

miep

quote: gridje schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('15-01-2007 21:38:10'));

hoi dames,

ik vraag me af wat voor budget je ongeveer moet reserveren voor een babyuitzet en dergelijke. Wij zijn druk aan het verbouwen en naar een aantal financiele tegenvallers is ons spaarsaldo sterk verminderd. Dit weerhoud ons er echter niet van toch aan onze kinderwens gehoor te geven......

Maar ik was benieuwd of er een standaard budget was of wat het gemiddelde budget is. Ik heb al gezien dat je het zo duur kunt maken als je zelf wilt.....

Maar ook als je babytje er eenmaal is, iemand enig idee wat het ongeveer kost aan luiers en flesjes????

Ik heb echt geen idee, het is voor ons de eerste.......

liefs gridje

Hoi Gridje

Wij hebben de kinderkamer van iemand overgenomen en zag er nog erg mooi uit.
Hun hadden in de supermarkt een briefje hangen. De kinderwagen hebben we gekregen en voor de rest viel het kwa prijs ook best mee.
 Op marktplaats vind je ook heel veel dingen. Wij hebben een fietsstoeltje daar van daan voor weinig en speelgoed van little people voor wel +/-150 euro goedkoper denk ik.
Ik had er ook een kinderstoel voor in de auto gekocht maar die is nu kapot aan het gaan in de stof en heb net bij  baby dump een nieuwe besteld met 50 euro korting.

Kinderen kosten idd veel ik heb 3mnd bv gegeven en toe poedermelk en ja luiers zijn ook niet goed koop. Wij gaan nu voor een 2e kindje

Heel veel succes met de verbouwing en hopelijk mag je snel zwanger worden.

Greetz sandra mama van niels(18 mnd)  

Terug
Bovenaan