kosten IUI

Hoi meiden,

Ik heb een vraagje, misschien wel een beetje een vreemde, maar dat is niet anders.
Omdat wij doorgaan met IUI, kregen we van het ziekenhuis een machtigingsaanvraag. En als die werd toegekend dan werden al onze kosten vergoed.... Hardstikke mooi, dachten wij.... maar helaas, volgens mijn zorgverzekeraar worden alleen de 2e en de 3e IVF behandelingen vergoed. De rest moet je zelf maar betalen!!! Nu ben ik verzekerd bij GEOVE. (nu hebben we gelukkig een spaarpotje, dus we redden het wel) Maar zijn er meer mensen die tegen dit probleem aanlopen? Ik weet toevallig dat GROENE LAND ACHMEA wel IUI behandelingen vergoed...

Liefs,
Di

hoihoi.
Ik kheb 6 iui behandelingen gehad en niks hoeven betalen, hoefde het ook niet ana te vragen bij de verzekering, kon zo beginnen.
Nu moet ik wel zeggen dat ik zonder stimulatie de behandelingen onderga.
ik ben verzekerd bij cz.
Volgend jaar met ivf/icsi beginnen en alledrie de gehandelingen worden daarvan ook vergoed.
Ik zla nog eens goed navragen en dat soort dingen, misschien overstappen naar een nader die het wel vergoed.
Overstappen kan geloof ik alleen per jaar dus vanaf januari kan je bij een ander terecht , alleen miocht je besluiten dat te doen, moet je wel even kijken of er geen andere dingen weg vallen zoals tandarts of fysio ofzo, want dat kan dan dus wel gebeuren.
Als je wil overstappen zou ik het zo snel moegelijk doen zoadt je er in 2005 gebruik van kan maken.
Succes ermee.
Liefs janine

Hallo Di,

Ik weet van mijn verzekering (Ohra) dat als je overstapt dat ze het eerste jaar geen vruchtbaarheidsonderzoeken vergoeden. Dus als je overstapt vraag dan wel even alle voorwaarden na.

Succes, Fen

Terug
Bovenaan