kosten kinderopvang

Hallo!

Gisteren hebben we eindelijk de papieren in orde gemaakt voor de toeslag van de kinderopvangkosten. Nou nou, dan moeten we maar eens hard gaan sparen!! De eigen bijdrage voor 70 uur opvang per maand is: 38 euro!!! Dat is nog goedkoper dan het abonnement van mijn mobiele telefoon!! Joepie! ik moet er wel bij zeggen dat het om een flexibel kdv gaat, en dat de uren worden berekend over de tijd dat Kasper daadwerkelijk daar is... Ben er erg blij mee, kan ik tenminste genieten van mijn werk (en het geld dat dat oplevert)

Gr joeki

hoi hoi,

kinderopvang kosten.... tja...
wij betalen ong. 430 en  krijgen  ong 210 terug pm
het is voor flexible kinderopvang en het is voor 15uur per week.. maar  die kan ik dus flex opnemen.. dwz ene week  30uur de andere week niets.. eind  van het jaar krijgen we een afrekening en ik denk dat we uren overhouden.. maar ach.. dit was trouwens het minst wat  we konden  afnemen...
ik vind het wel veel geld maar als ik  hoor wat sommige anderen betalen valt het allemaal nog mee... ze  passen goed  op mijn boef en das  het geld meer dan waard!

liefs Annemieke  

o geweldig, wij zijn ook bezig dit te regelen, via viaviela, nog bedankt voor de tip!
Maar, mijn moeder past anderhalve dag op en mijn schoonvader ook een halve dag. Mijn man ook een aantal uren. Ik kan mijn moeder nog niet opgeven als oppas, omdat ze nog een uitkering heeft vanwege reuma.In Juli wordt ze 65 , dus dan kan het wel. Maar kan ik dan wel alle uren toeschrijven aan opa? Dat we net doen alsof hij alle uren oppast? Komen ze controleren?

D

hoi,
hier hetzelfde we betalen 380 euro en krijgen 308 euro terug. Dan zijn dus ook nog de luiers en de flesvoeding betaald!.Bijna een beetje genant dat we zoveel terug krijgen. k bedoel er wordt veel gesproken  in nederland over  dat kinderopvang gratis moet zijn, maar dat vind ik toch ook wel overdreven. We hebben toch zelf voor kinderen gekozen? Dan is het wel heel butaal om te eisen dat de opvang dan volledig vergoed wordt
Of krijg ik nu iedereen over me heen??
groeten ELke  

Hoi Asja,

Ik ben het wel met je eens. Wij betalen nu zelf 54 ct per uur. Dat vind ik ongelooflijk weinig. Bij ons is het idd ook nog inclusief luiers en voeding (tot 6 mnd) Gratis hoeft voor mij niet hoor, maar misschien is het wel een stimulans voor alleenstaande moeders die daardoor wel kunnen gaan werken. Als ze dat willen natuurlijk, die discussie begin ik niet! Iedereen moet zelf kunnen kiezen en door die lage prijzen voor kinderopvang zijn er meer keuzemogelijkheden. Dat wou ik maar even zeggen. gr joeki

ja het mooie is inderdaad dat kinderopvang nu voor iedereen bereikbaar is en niet meer alleen voor degene met de ''betere'' banen.
Mijn vriendin brengt haar kindje naar een oppas in de buurt. Ze zei laatst: nee kinderdagverblijf gaat niet, dat is met mijn salaris echt niet haalbaar. Toen ik zei dat ze vast geen 60ct per uur betaalde aan de oppas keek ze wel een beetje raar!
groeten |Elke

Terug
Bovenaan