kosten luiers in buitenland

Hoi Dames (en eventuele heer)

Wat doen jullie, nemen jullie de luiers mee op vakantie of kopen jullie ze daar. Wij gaan met een klein camperbusje dus kunnen ze wel meenemen op vakantie. En hoe doen jullie dat met voeding.

Ik woon aan boord van een binnenvaartschip en ben dus af en toe gedwongen mijn boodschappen in Duitsland en Frankrijk te doen. De luiers kosten daar ongeveer even veel en je kan in Duitsland gewoon Pampers en Huggies krijgen. Ik heb in Frankrijk niet gekeken hoe veel de luiers daar kosten. Voeding moet je gewoon meenemen. Wij hebben Nutrilon Omneo en dat heb ik in Duitsland nog niet gezien. Potjes (als je die gebruikt) ook meenemen, want de consistentie en smaak zijn anders dan in Nederland. Laura wil alleen maar de Nederlandse potjes, want die is ze gewend.

Wij gaan met de auto en ondanks dat we een grote auto hebben, neem ik maar 1 pak luiers mee. In ieder land kan je die kopen. Voeding neem ik dus wel mee vanuit Nederland.

Groetjes Ilona

Wij nemen genoeg luiers mee voor de reis en de dag van aankomst en daarna kopen we ze ter plaatse. Anders is meteen mijn koffer vol! Verder neem ik melkpoeder mee maar Esther moet de plaatselijke cuisine maar leren waarderen hoor...ik blijf nooit binnen de 20 kg als ik allemaal potjes meeneem!

Hoi,

Ik ben het met Ilona eens. Luiers (Pampers en Huggies) zijn bijna in ieder land te kopen. Alleen de babyvoeding is wat lastiger. Wij zijn toen Nikki 7 weken was naar Denemarken geweest. Luiers kon ik daar gewoon kopen, maar Nutrilon was nergens te krijgen. Gelukkig hadden we genoeg bij ons.
Ik zou, als ik jou was, dus geen risico nemen en genoeg babyvoeding mee nemen op vakantie.
Voor wat betreft de potjes, dat zou ik niet weten. Als je kleine zelfgeprakte banaan en dergelijke eet, zou ik me geen zorgen maken. Mijn kleine meid is gek op de potjes en vindt zelfgeprakte (gepureerde) fruit niet lekker.

Maar in ieder geval alvast een fijne vakantie gewenst.

Groetjes, Marieke

Terug
Bovenaan