kosten maandelijk baby

hoi meiden,

ik heb een vraagje,
hoeveel ben je nu daadwerkelijk kwijt per maand aan luiers, verzorgings producten, voeding etc.
kan het nergens goed vinden.
vroeg me ook af wat jullie (voor degene dan die al kinderen hebben) kwijt zijn het eerste half jaar per maand ongeveer.
hebben jullie ook tips voor beste merk luiers en flesvoeding? je hebt zo veel keus en mogelijkheden en prijs verschil vind ik, moeilijk om nou te weten wat goed is voor je kleine
gr.

Wij hebben gekeken naar het financiële plaatje, ook met bijdrage van de overheid e.d. en kwamen op zo'n EUR 300 per maand. Maar het moet nog blijken in de praktijk!! Verder geen tips, ben nog helemaal blanco ;-)

Ik zou het niet weten, want het is mijn eerste, maar qua luiers en merken e.d. is het volgens mij een kwestie van uitproberen. De een zweert bij pampers, de ander vind die van de kruidvat ook hartstikke goed en een derde vind diezelfde luiers weer helemaal niets. Het is gewoon wat jou uiteindelijk het beste lijkt. Hetzelfde geld voor flesvoeding, lijkt me.

Groetjes, Esk

ik ben even hier komen spieken ik ben een maart mama....
ik heb al een zoontje van 5,5 jaar en tis echt zo je kan het je zo duur maken als je zelf wilt!!!

ik heb vooraf gekocht zwitsal shampoo en douchegel en sudocreme potjes gratis gekregen...

luiers had ik bij de eerste van de kruitvat een jumbo pak 13 euro kon je dan anderhalve week mee doen en ik gaf bv en dat is gratis... een pak voeding kost je tussen de 7 en 10 euro denk..... per week....
schijnt dat de kruitvat melkpoeder even goed is als de nutrilon maar goed heb ik geen ervaring mee....

kleertjes kreeg ik in overvloed bij de eerste kado dus kon ik lang mee vooruit vraag ook wat grotere maatjes is ideaal.......

deze keer heb ik een zak met meiden spul gekregen en wat dingen in de uitverkoop gekocht bij de hema... luiers had ik een bon voor 3 pakken pampers voor 20 euro ,,, dus die heb ik al in huis.... billendoekjes zie je ook overal in de aanbieding en tja ik zou ze uit de aanbieding halen steeds heb geen pamper doekjes wantja wie ruikt er aan de billen of ze lekker ruiken... ik heb van de hema de lotiondoekjes (6 pakken 7 euro..)

succes hoop dat je er iets aan hebt

je krijgt kinderbijslag
je krijgt belastingtoeslag kinderopvang
je krijgt gemeente toeslag kindeopvang (niet overal)
je betaalt luiers en andere verzorgingsartikelen
je betaalt voeding als bv niet lukt
je betaalt kinderopvang als je dat nodig hebt

maar ja weet je dan wel alles? ik weet nu niet wat de kdv gaat kosten en hoeveel toeslagen ik daarvoor ga krijgen, dat is allemaal weer inkomens en prijsafhankelijk
ik weet niet of ik bv kan geven en of kolven voor werk gaat lukken en wenselijk is, ik weet niet welk merk luiers ik nodig heb ook afhankelijk hoe goed ze zijn en of de kleine niet allergisch is voor wta dan ook.
ik denk dat het op je af laten komen en afwachten is.

Wat kost bevallen eigenlijk? thuis niet extra dacht ik, kraamzorg betaal je wel per uur bijdrage, in ziekenhuis betaal je 150 eigen risico naast je normale eigen risico van je ziekenfonds dacht ik, tenzij je een zotelarrangement hebt maar wat kost die? etc etc nog veel meer vragen en nog minder antwoorden

Volgens mij kost in het ziekenhuis bevallen (poliklinisch) niets extra's, maar dat zal zeker staan in je ziektekostenverzekering. Wel betaal je de kraamzorgbijdrage (maar die betaal je hoe dan ook).

Kosten voor kinderdagverblijf is maximaal 6, 25 euro per uur (uit mijn hoofd), de meeste kdv's zitten in onze regio tussen de 5.80 en 6.25. Het maakt wel uit hoe de openingstijden zijn. Je krijgt ongeveer 1/3 terug van de belastingdienst en bij lagere inkomens meer. Hiervoor zijn rekenhulpen op internet. Op de meeste sites van kinderdagverblijven staan de tarieven gewoon vermeld, dus kan je het zelf zien. Wel even omrekenen naar het aantal dagen dat ze open zijn, want dat scheelt ook nog wel (sommige zijn heel veel dicht!).

Met googlen kom je een heel eind.

Groetjes, Esk

Terug
Bovenaan