kosten oppas, zwart

Hallo,

Ik heb een vraag over een oppas die zwart werkt, heeft iemand een oppas die zwart werkt? en zoja, wat verdient deze oppas bij jullie voor een kindje van 1 jaar per uur?
alvast bedankt,

groetjes A.

Hallo,
Ik ben zelf een zwarte oppas.
Dit is voor familie hier vraag ik 2,50 voor.
Als ik op een vreemde geen familie zou passen dan vraag ik 3,00 per uur.
Ik vind dit voldoende want zoveel extra werk heb je niet, het gaat zo met mijn eigen kinderen mee. Ik pas in mijn eigen huis op.
Pampers, doekjes en fruit neemt hij altijd mee. Drinken en brood en een koekje ofzo dat kunnen ze van mij ook wel krijgen.
Ik geloof wel dat dit vrij goedkoop is want ik heb ook wel eens iemand gehoord die 4,50 in het uur vroeg. Persoonlijk vind ik dat wat overdreven maar ja ieder zijn eigen mening!

hallo
ik had hier voor een oppas (zwart) die vroeg 3 euro per uur voor mijn zoontje die is in april 2006 geboren maar ik heb nog 2 grote mannen ook deze hadden eigenlijk oppas nodig maar die gaan al naar school 7 & 8 jaar als de mannen ook kwamen was ik 8 euro kwijt dat werd mij te veel.  maar sinds november heb ik een au-pair in huis dat is voor de eerste keer maar het bevalt ons goed maar met 1 kindje kan dat niet uit hoor want je moet ook de reis betalen en als ze buiten europa komt heb je ook nog de visum kosten. maar ik heb altijd oppas nu ook als mijn oudste 2 ziek zijn of onverwachts weer eens een studie dag op school is of wat dan ook.

maar dan weet je in ieder geval de prijzen die ik in 2006 betaald heb.

groetjes Ruby

hallo,
met de nieuwe regeling voor kinderopvangtoeslag is naar het kdv of een gastouder voor ons echt de allergoedkoopste manier van opvang. Je moet ook wel heeeel veel geld verdienen wil je niet voor een toeslag in aanmerking komen. Gr joeki

Hallo,

Ik pas ook zwart op 1 kindje en ik krijg 3.25 in het uur dit was het tarief van het gastouderburo. Dat zit hier nu op 3.40 p.u.
Nu hebben wij het uurloon van het gastouderburo aangehouden omdat het in eeste instantie de bedoeling was om het via het gastouderburo te doen maar de beide werkgevers betaalden niet mee, vandaar dat ik het zwart ben gaan doen.
De ouders van mijn oppas kindje willen nu wel weer voor laten rekenen wat het via het gastouderburokost omdat de werkgevers inmiddels verplicht zijn om mee te betalen.
Maar dat gaat alleen door als het aanzienlijk scheelt.
Het is namelijk zo dat er een paar dagen van te voren wel eens wordt overlegd dat ik niet op hoef te passen en volgens het gastouderburo moet ik dan door betaald worden, tenzij het 3 weken van te voren is aangegeven. En nu hoeven ze mij de uren dat ik niet oppas niet door te betalen.
Maar kijk anders een op de site van het nibud hiet staan geloof ik wel tarieven op voor zwart oppassen.

Groetn Saskia

Mijn dochter gaat ook naar een "'zwarte oppas"'. Ik werk 6 uurtjes op een dag als ik werk plus een uur halen brengen. Dus reken maar uit. Dan gaan mijn andere twee kinderen nog naar voor en tussenschoolse opvang.
Als ik dit via een gastouderbureau zou doen ben ik volgens mij veeeeel goedkoper uit, maar ik werk in de zorg dus dat zijn wisselende diensten. Ik moet het hebben van mijn avond en weekend diensten want dan heb ik geeen oppas nodig. Dat is niet gezellig, maar ja wat moet je?

En dan zeggen ze dat het zo goed voor elkaar is... mijn diensten beginnen om half acht sóchtends en alle kinderdag verblijven gaan om half 8 open , en willen mijn kind ook niet hebben omdat ik geen vaste dag af neem. Dus ik blijf me eigen scheel betalen voor oppas of ik zie mijn man nooit. Voor dat jullie het zelf zeggen......Ik kies hier zelf voor!
Maar dan nog, ik heb ook het geld nodig en vind dat er maar weinig flexibele oppas bestaat.
Nu is dat misschien per regio verschillend.
Nu zijn mijn kinderen altijd prima in handen bij mijn gastouder dus daar ben ik dan weer erg blij mee.

Zijn er nog meer mensen met wisselende diensten en hoe doen jullie dat dan?

Hoi mama van 3, niet ik maar mijn partner werkt onregelmatig. In eerste instantie ging ons zoontje (nu 2, 1/2) naar een kinderdagverblijf maar daar hebben wij hem vanwege gebrek aan flexibiliteit afgehaald. Hij werd nu vaak weggebracht op het moment dat mijn vriend thuis was en op een andere dag zaten we moeilijk te doen om opvang te regelen. Hij gaat nu dus ook naar een oppasmoeder op de dagen dat ik werk en miijn vriend ook moet werken en op de dagen dat mijn vriend vrij is als ik moet werken kan ons zoontje thuis blijven. Hoe het gaat als ons zoontje naar school moeten we nog maar even zien. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat het niet altijd makkelijk is met 3 kindjes en onregelmatig werken. Ik vind dat soms al met 1... kun je nagaan ;) We betalen trouwens,  3 euro per uur voor ons oppas.

Terug
Bovenaan