Kosten trajecten

<p style="text-align: left;">Lang verhaal verkeerde knopje, dan maar kort.</p><p>Voor de dames in een traject, welke kosten kwamen jullie tegen in Nederland,?</p><p>Waarschijnlijk wordt het kid, omdat vriendlief geen zaadcellen heeft. Maar nu las ik dat een rietje al een paar honderd euro kost. Zijn deze kosten niet nog ergens op aftrekbaar ofzo?</p><p>Beetje naief dat ik nooit over eventuele kosten heb nagedacht natuurlijk...</p>

Waarom zou je naïef zijn als je niet aan de kosten gedacht hebt?
Het is je wens dus het is logisch (vind ik) da  je daar eerst mee bezig bent en vervolgens pas met alle bijkomende dingen. 
Ik ben de behandeling met clomid ook gewoon gestart en alleen geïnformeerd bij de verzekering wat er vergoed werd. Je hebt ook altijd reiskosten e.d. maar die betaal je toch ter plekke (Bijv. Parkeergeld)
De behandeling die je noemt ken ik niet maar ik weet dat je bij de zorgverzekering kan informeren wat je vergoed krijgt in de behandeling (soms zijn het een aantal behandelingen of pogingen, soms de kosten van bijv. De benodigde spullen zoals bijv. Medicatie o.i.d) 
Ik denk dat je ook bij een specifieke kliniek die deze behandeling aanbied deze info wel kan krijgen. 

Wij zijn twee keer zwanger geworden mbv icsi. Dit is gratis, wordt vergoed door zorgverzekering. Maar hoorde van een bevriend lesbisch stel dat donorzaad wel kosten aan verbonden zijn. Hoeveel weet ik niet

Mijn man en ik zijn in februari naar de fertiliteitspoli geweest. We hebben 1 consult gehad, ik heb een inwendige echo gehad en bloed laten prikken. Mijn man moest zaad inleveren en laten analyseren.
Nou zijn wij niet geweldig verzekerd maar deze paar dingen hebben ons gezamenlijk meer dan 500 euro gekost. Mijn eigen risico is (op 10 euro na) nu helemaal op. Mijn man was goedkoper maar ook nog ruim 200 euro.
We waren echt in shock toen we de rekeningen van de zorgverzekering binnen kregen.

Ja bij ons is dat allemaal vanuit het eigen risico gegaan. Ik kon ja dat eerste consult bellen dat ik zwanger was maar als we verder het traject in waren gegaan, was het dus wel vergoed omdat ik in ieder geval door mijn eigen risico heen zou zijn geweest.
Je kan voor informatie altijd even met de zorgverzekering bellen. Ze kunnen je meer vertellen.

Heel veel succes met het traject wat jullie in moeten gaan. Lijkt me niet niks!

Ha knuffeltjeee 
mij heb eigenlijk geen idee hoe dat zit, was er van uit gegaan dat alles (vooral de eerste pogingen) verzekerd zou worden. Mocht je er met je verzekerin niet uit komen kun je altijd freya nog proberen. Zag dat ze daar ook informatie geven over verzekeringen. Wil daar zelf binnenkort een keer wat vragen over de werkwijze van verschillende ziekenhuizen omdat ik niet tevreden ben met het weinige onderzoek dat ons ziekenhuis doet. 
Onderstaand de link, misschien geeft dat extra info!
https://www.freya.nl/contact/verzekeringsvragen/

Ja, je eigen risico gaat alleen al aan de eerste consulten en onderzoeken volledig op! 
Als je donorzaad gebruikt, dan kost dat geld ja. Ik weet niet of dat aftrekbaar haha is bij de belasting! Verder vallen IUI behandelingen onder de basisverzekering, net zoals de eerste 3 ivf/icsi-behandeling. Je betaalt dan alleen eigen risico (totdat dat opgebruikt is). 

Terug
Bovenaan