Kosten...

A

Anoniem

Guest
Hé hallo allemaal... ben nog steeds druk aan het klussen maar we geven de moed niet op!!! Volgende week weer een poging!

Ik heb nog wel een vraagje, misschien vinden jullie het een vreemde vraag maar ik hoop dat ik toch antwoord krijg...

Ik richt m'n vraag met name aan de dames die al een kindje (of meer) hebben....

Wat zijn de kosten die een baby met zich meebrengen... dan bedoel ik niet de eenmalige aanschaffen zoals een kinderwagen, kamerje, maxi cosi en dergelijke... maar wat kost een kleine ongeveer per maand een luiers... voeding etc... ik bergijp dat dit bij iedereen anders is maar ben toch erg beniewd...

Alvast bedankt

hey barrel,
de kosten voor een kleine kan je ze duur maken wat je zelf wil als je borstvoeding geeft hoef je daar geen geld aan uit te geven maar ga je flesvoeding geven dan kost dat zo een 30 euro, dan je luiers nog ligt eraan wat voor merk je neemt ik heb pampers zo 11 euro een week in het begin, voor de rest heb je niet echt kosten. in iedergeval ik niet het viel mij reuze mee.
liefs sabrine moeder van dylan 03-05-05

tja, ik heb geen kids ( nog niet dan) maar mijn zus heeft er 2, waarvan vandaag de 2 de 1 jaar wordt...ik weet dus wel globaal wat de kosten gaan worden, maar tis afhanelijk van welke merken je koopt. Ik vind het reuze meevallen, twordt pas duurder naarmate de kids ouder worden en naar school gaan.

succes ermee en hoop dat je snel zwanger mag worden, dan ervaar je het lekker zelf!!

knuffel sweety

Hoi barrel,

je kunt op sommige sites een lijstje in vullen waardoor je ongeveer weet wat je aan aanschaf en zo kwijt bent en ook per week.

moet je even op google kijken.

Groetjes Thessa

Hallo meiden..

Ik heb laatst een boekje gekocht bij de boekhandel.
Echt een super handig boekje, het baby budget boek.
Daarin staat precies wat er allemaal bij een kindje komt kijken en wat het allemaal kost.
Er staat beschreven wat je allemaal echt nodig en wat overbodige luxe is, waar je op kunt besparen, wat je terug kan vragen aan de belasting.
Wat kinderopvang kost en dat soort dingen.
Er staan dingen in die je vaak niet weet als je nog geen kinderen hebt.
Ik vind het een erg handig boekje! Het kost 13,50 en is gewoon bij de boekhandel verkrijgbaar.

Het baby budget boek, van Martine de Vente.
ISBN 90 453 0300 0

Groetjes, Ilse.

Hoi Barrel,

Mijn ervaring is dat je het inderdaad zo duur kunt maken als je zelf wilt. De grootste kostenpost vind ik eigenlijk dat ik minder ben gaan werken (dus achteruitgang in inkomen). En ook de kinderopvang is duur (iets van €225 per maand voor iedere dag  dat je kinder naar de crèche gaat). Ons zoontje gaat 2 van de 3 dagen naar zijn oma's, de andere dag naar de crèche. Daar ben ik wel blij mee, want anders werk je eigenlijk alleen maar voor de opvang. Als je geluk hebt krijg je trouwens wel via werkgevers en belastingdienst daar geld van terug.

De kosten voor melk en  eten vind ik wel meevallen. Ik heb 10 maanden borstvoeding gegeven en dat is gratis (al heb ik het niet om die reden gedaan). Verder zijn de luiers van het Kruidvathuismerk prima en vind ik de kleertjes van een goedkopere winkel ook prima (ze zijn er zo weer uitgegroeid). Met een pak luiers doe ik ongeveer 2 weken en het kost nog geen 10 euro. Hij eet verder momenteel meestal met de pot mee (1,5 jaar)  en die twee boterhammetjes, dat ene banaantje en 's avonds  een stukje aardappel, een paar hapjes van ons vlees en groenten, dat wil ik geen naam geven.

Speelgoed koop ik nauwelijks, want hij krijgt zo vaak een cadeautje van de ene of andere oma en een beetje handig inkopen (en wegzetten) op koninginnedag levert je ook voor weinig heel veel op.

Groetjes,

Annie

Terug
Bovenaan