Koud of warme fles?

Hallo dames, Ik heb een zoontje van 2 maanden nu. <br />Een zeer warmbloedig kindje, hij is altijd snel warm namelijk. <br />Nu vroeg ik me af met de stijgende temperaturen, is het dan nog wel fijn voor hem om de fles zo warm te maken? Of kan het bijvoorbeeld ook lauw of zelfs koud? <br />Als je hem wel lauw of koud kunt geven hoe zorg ik dan dat de poeder goed oplost? Normaal doen we altijd water heet laten worden en dan poeder erbij. Dan lost het goed op zonder dat we hoeven schudden.
 
Het hoeft niet vreselijk warm te zijn hoor, maar koud lijkt me ook niet echt lekker eerlijk gezegd. Maar probeer 'm eens lauw te maken, het poeder lost dan gewoon op hoor! En als je kindje hem lauw opdrinkt, dan is dat mooi :) Als hij het niet lekker vindt dan zal hij het wel laten merken denk ik zo.
 
Wij doen altijd lauw volgens mij. Je moet dan aan de binnenkant van je pols voelen en als het hetzelfde voelt is t goed. Volgens mij is dat lauw. Poeder lost ook gewoon op. We roeren er alleen wel met een staafje doorheen.
Je mag zelfs de klaargemaakte voeding na een uur nog geven. Dus dan is hij gewoon op kamertemperatuur.
 
De melk lost lauw (koud weet ik niet) prima op.
Alleen hebben wij een kindje die zowel de gekolfde melk als kunstvoeding echt niet lauw drinkt. De melk moet zelfs echt warm zijn wil ze het drinken…. Ik maak hem meestal halverwege nog een keer warm anders hoeft ze hem niet meer haha.
 
Wij doen nu altijd 140 koud water + 40ml kokend water. Dan de poeder erbij, en roeren met een lepeltje en even de klontjes platdrukken.
Maar verschilt wel per kind volgens mij hoe warm ze de fles willen hebben. En per merk voeding hoe goed het oplost.
 
Terug
Bovenaan