koud op je dak bij 10 weken echo.

Ook bij mij is bij in de 10de week bij de echo ontdekt geen hartslag meer en een kindje van 8,5 week. Eerst afgewacht tot spontane afstoting, maar dat gebeurde niet. Nu gisteren weer naar het ziekenhuis. Eerst wilde ik voor de pillen gaan, maar mij werd toch geadviseerd om voor currutage te gaan, mijn placenta was namelijk al erg groot en ze waren bang dat het allemaal niet ging lukken. Nu moet ik dinsdag onder het mes.  Wat een gedoe zeg! Eerst  1,5 week gewacht kan je 3 dagen later  eindelijk  naar het ziekenhuis moet je weer  wachten. Weer bloed laten prikken afspraak maken voor de operatie. Krijg je dood leuk te horen! Ja we kunnen je dinsdag plaatsen, maar dat gaan ze niet leuk vinden. Nou sorry!!!     Heb ik niet lang genoeg gewacht (we zijn nu al weer 3 weken verder)  en ik heb hier zeker om gevraagd!! Ik vind het zeker leuk. Ik vond het nog knap van mij zelf, want het enige wat ik zei: Ja, ik vind het ook niet leuk".
Zegt ze alleen "nou dan plaatsten we je wel voor dinsdag".   Met zo'n kop dat ik haar wel achter het bureau vandaan kon trekken. Ik hield me in en ging maar zo snel mogelijk weg!
Takt was ver te zoeken, als ze dan over agressie hebben bij patiënten dan denk ik tja soms kan ik me daar dus wel wat bij voorstellen. Er zijn mensen in het ziekenhuis die je bloed onder je nagels vandaan kunnen halen. Tuurlijk is geweld nooit goed, maar je kan toch ook wel een beetje tact verwachten als je te horen hebt gehad dat je een miskraam gaat krijgen.
Ik heb het er wel moeilijk mee. Ik voel me namelijk nog zo zwanger! Tuurlijk ik weet wel ik ben 1 van de 10 en ik weet dat ik een gezond mensje op aarde kan zetten. Ik heb namelijk een hele lieve gezonde dochter van ruim 1,5 en ik werd niet moeilijk weer zwanger. Toch ik verlangde zo naar dit kindje en was er zo blij mee. Ach en ik was heus wel onzeker en hield best wel rekening mee dat het altijd mis kan gaan, maar toch ik had geen enkel teken dat het fout zat en nog zit. Juist dat laatste vind ik erg moeilijk ik twijfel aan mijn lichaam. Het is als of ik er niet meer op kan vetrouwen dat het laat weten dat het fout zit. Ook het feit dat ik me nog zo zwanger voel, maar wel een dode vrucht bij me draag vind ik erg moeilijk. Sorry ik ben normaal niet iemand die loopt te treuren, maar ik vind het moeilijk.

hoi bbj!

ik herken het gevoel wel hoor!
ik was ruim 12 weken toen ik te horen kreeg, dat het vruchtje met ruim 8 weken was gestopt met groeien. ik was enorm teleurgesteld en verdrietig. omdat ik erge krampen had in de 6e week hadden we al een echo gekregen en hartactie gezien, dus was ik wat gerustgesteld, maar naarmate de zw schap duurde, hoe onzekerder ik werd. ik had het idee dat mijn lichaam het zelf al aan het aangeven was, maar ik zat ook in de ontkenningsfase totdat ik bloedverlies had en dacht;'zie je wel!',Helaas bleek het mis en mijn 1e reactie was, ik wil dat het natuurlijk verloopt, dus wachten. toen ik ruim een week later was, dacht ik toch maar niet. heb de vk gebeld en zij maakte een afspraak bij de gyn. daar heb ik fijn  nog een echo gekregen(om het fijn nogmaals te mogen zien.....deed natuurlijk pijn!). toen kon ik kiezen uit 3 opties; wachten, maar dat wilde ik niet meer/curreteren, maar dat vond ik nog te heftig of pillen en deze heb ik dus gekozen. heb deze zaterdag ingenomen en had heel snel een reactie. het was pijnlijk (net weeen van een bevalling), maar gek genoeg ook 'fijn' om mee te maken, omdat het heel bewust meegemaakt kon worden. en achteraf viel het me wel mee, misschien toch proberen?
ik ben ook nog in twijfel of ik het nog wel zou willen proberen heb jij dat ook? ben zo onzeker over mijn lichaam hier door en ik heb ook een dochtertje van bijna 4, dus misschien is het wel goed zo....
ach jij in ieder geval sterkte!
gr chantal

Hou bbj,

Ten eerste wil ik je heel veel sterkte wensen..
Ik heb in september een miskraam gehad met de 10 weken.
Ik "voelde" al in de eerste weken dat er iets niet goed zat. Maar toen ging mijn buik aan t groeien, was hartstikke misselijk enz dus dacht ik zal t wel mis hebben.. Helaas, op 23 septemner verloor ik ineens best veel bloed. De volgende dag kreeg ik een echo en toen kreeg ik ook de keuze. Ik wilde de natuur zijn gang laten gaan en dezelfde nacht gebeurde het al. Ik bleef echter heel veel bloed verliezen en een week later hebben ze alsnog moeten currateren. Heftig! Is nou bijna 2 maanden later en heb er nog steeds heel veel moeite mee. We zijn weer bezig voor een volgende kindje. Hopen dat t goed gaat.
Liefs C

Hallo,

Ook ik heb met 9 weken een miskraam gehad.We waren al heel wat jaren bezig zwanger te raken dat ons geluk ook niet opkon toen we toch eindelijk zwanger waren.Maar helaas hebben we maar 9 weekjes van hem/haar mogen genieten.Ik heb er even om gehuild en ben toen weer verder gegaan met mijn leven.Nu ben ik trotse moeder van een heel lief meisje.In het begin was ik zo bang dat het weer zo misgaan.Maar ik heb er ook echt van genoten.Nu achteraf heb ik nog steeds veel verdriet van het eerste kindje.Vraag me wel vaker af wat het zou geweest zijn enz.Maar goed.Dat is de natuur zeggen veel mensen.Ik praat wel vaker met onze dochter of haar broer/zus.Dit is mijn manier om het te verwerken.Ook al was het 9 weken, voor ons een echt wonder .

Veel sterkte
Groetjes Peggy

Ow ja, was ik nog vergeten te schrijven.Ook ik moest gecurreteerd worden.Het was ook zeer onpersoonlijk en koud.Je wordt 's ochtends opgenomen en 's middags ben je weer thuis.En dan zit je thuis wat te zitten.Ik ben blij dat ik veel steun heb gekregen van mijn familie en vrienden.Want de nazorg van een miskraam is echt waardeloos.

Groetjes Peggy

Terug
Bovenaan