Koud snachts

Hoiii,

Even een vraagje. Ik ben bang dat mijn kleine te koud is aangekleed snachts. Punt is ik heb al meerdere slaapzakken geprobeerd alleen vindt ze het lekkerst om ingebakerd te worden in een hydrofiele doek. Dan heb ze een pyama en romper met lange mouwen aan. Volgens de babyfoon is het tussen de 18-22 graden weet niet of ik daar helemaal op vertrouw. Ze slaapt al door en nu had ik gister avond toch weer de lekkere warme slaapzak gepakt overdag hele dag geoefend in de box ging goed. Nu half 2 snachts is mevrouw nog wakker omdat ze haar armen vrij heeft. Nu zit ik weer beneden met haar omdat ze natuurlijk honger kreeg. Ga haar maar weer in de doek doen. Maar is dit niet te koud voor haar? Ze heeft wel een koud gezichtje snachts. Helemaal dat het vroor maakte ik me zorgen. Ik ken dat tog tabel wel maar vind het toch lastig te beoordelen.

Bij onze eerste was ik daar ook onzeker over, nu met de 2e (5 maanden oud), denk ik: Als hij het koud heeft, wordt hij wel wakker en geven we hen een extra deken.
Ik woon in het buitenland waar de temperaturen 's nachts nu tegen het vriespunt aanzitten en de huizen niet geïsoleerd zijn. Dat betekent 's nachts in huis 10 a 12 graden en moeilijk te verwarmen. Dus ja, hoeveel dekens heeft een baby dan nodig? Ik' doe maar wat' en zolang hij goed slaapt en 's ochtends vrolijk wakker wordt, zal her wel goed zijn denk ik dan.
Als het in de slaapkamer van jullie kleine zo lekker warm is 's nachts, zou ik me er niet zo druk om maken. Zeker zolang de kleine lekker slaapt. 

Bedankt voor je reactie onze thermostaat staat op 20 en ze slaapt idd lekker. Merk wel dat ons huis met verwarmen lastig is. Beneden blijft het koud maar boven gaat het wel snel. Denk dat de babyfoon niet klopt. Voor jou is het een stuk lastiger! Dan moet het wel goed gaan want ze word elke dag vrolijk wakker

Ergste van koude is dat ze wat meer energie gebruiken. Als ze wel slaapt zal het vast meevallen.

Ik doe snachts een rompertje met lange mouwen en beentjes en een swaddle up (niet die dikke), 1 kruik aan het voeteneind. In het wiegje een lakentje met daarover een wieglaken van little dutch, deze heeft een soort bontje aan de binnenkant en is te groot voor in de wieg dus ligt dubbel. In onze kamer is het meestal rond de 19 graden.
soms voel ik aan haar wangetje snachts en is het ook erg koud, maar haar nekje is warm en met verschonen check ik bij twijfel met thermo haar temperatuur. 

Mij is gezegd dat het nekje de temp het best aangeeft. Handjes gezichtje en voetjes zijn vaak ijskoud maar hebben ze geen last van. 
Ik baken ook in hydrofiel of een dunne puckababy, daar nog een dekentje overheen. Kleertjes met romper blijven aan. Niet teveel zorgen maken, ze melden zich wel als t te koud is. Ideale temp op een slaapkamer is 16-18 graden dus je bent prima bezig! 

Terug
Bovenaan