Koud????

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben nu 6 weken zwanger van mijn tweede en ik heb het steeds zo vreselijk koud! Ik kan me dat niet herrineren van mijn 1e zwangerschap. Weten jullie of dit normaal is?
Verder ben ik erg moe, en wat meer last van afscheiding en soms wat steekjes in mijn buik. maar zoals de meeste vrouwen denk ik, maak ik mee rg druk of alles wel goed zit daar binnen....
Wie heeft dit ook (gehad), koud, koud, koud en nog eens koud?

Wendy

Hi Wendy,

Ik denk dat het wel heel normaal is hoor. Ik ben 20 weken zwanger van mijn eerste kindje en vanaf het begin heb ik het vreselijk koud. Toen iedereen nog in een shirt liep, had ik al regelmatig een trui aan en 's avonds op de bank, lekker onder een warme deken liggen. Heerlijk.

Maak je dus geen zorgen, het hoort er helemaal bij.

Gr. Claudia

Ik ben ook zwanger van de tweede en heb dit bij allebei de zwangerschappen de eerste periode gehad. Bij mij duurde het in beide gevallen tot ongeveer 17 à 18 weken. Lekker warm aankleden en inderdaad 's avonds heerlijk met een deken op de bank!

Groetjes, Michele

Bij mij verschilt het per zwangerschap. De eerste tweemaal had ik het doorlopend ijs-en ijskoud. Ik had dat nu weer verwacht, maar nee hoor, juist warmer dan normaal! Moet zeggen dat ik het warm fijner vind! Succes met het kopen van vesten, warme sokken, fleecedekens.
Groetjes Ivy

Ik heb het juist constant warm, het wordt nu wel iets minder, maar dat komt ook doordat het buiten kouder wordt.
Ik begreep van de verloskundige dat het gewoon door de hormonen kwam, het schijnt te vergelijken te zijn met de opvliegers uit de overgang. Ik wist eigenlijk niet dat het ook andersom kon, maar het zal ongetwijfeld ook met de hormoonhuishouding te maken hebben.
Ik moet wel zeggen dat het mij een voordeel lijkt om het koud(er) te hebben, want dan kun je iets extra's aantrekken of onder een deken gaan zitten/liggen. Met warmte gaat dat wat moeilijker, want op een gegeven moment kun je toch echt niets meer uittrekken.
Daarom ben ik eigenlijk wel blij dat het buiten kouder wordt.
Veel succes in ieder geval met opwarmen.

Hoi Wendy,

Mijn man noemt me kleumpje!! Zegt je dat genoeg??

Ook ik ben zwanger van mijn 2e kindje nu 19+5 weken en heb het sinds de eerste week al koud, ik loop ook de hele dag met extra kleding aan en zie vreselijk op tegen de winter die ik met een dikke buik door moet(jassen zijn me allemaal te klein en om nu een nieuwe te kopen..) Nee, ik herken je kou probleem en kan je niets anders zeggen dan lekker dik aan kleden en veel fleece dekens en kleding aanschaffen.

veel warmte toegewenst!!

groetjes Odette

Haha, ik herken het helemaal hoor! Ik was zwanger van onze eerste in die ongelooflijk hete zomer van 2003. En had het erg koud toen... 's Avonds kroop ik bij een temperatuur van 35 ° lekker onder mijn dekentje. Mijn man dacht al dat er iets heel ergs aan de hand was, maar later bleek ik gewoon zwanger te zijn. Vanaf een week of 15 was het wel beter, en de hele winter heb ik toen in mijn t-shirt rondgelopen! Dus wie weet, over een paar weken komt bij jou misschien ook de stoom uit je oren, hihi. Nu ben ik opnieuw zwanger, en heb geen kou gehad. Ook niet overdreven warm, maar zeker niet zo ijs- en ijskoud als de eerste keer! Dus ja, het bestaat echt hoor. Ik ben er het levende bewijs van!

Groetjes,
Marian

ik heb het vreselijk koud!!!!
ik wil maar niet warm worden, de kachel brandt op volle toeren en lig in een dikke trui op de bank onder een dekbed

Terug
Bovenaan