Koud!

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Onze zoon Cas is nogal een actief mannetje, zowel wakker als in slaap. Nu vinden wij hem in de ochtend altijd boven in zijn ledikant terug  en hij heeft zich dan ook boven zijn dekens gewurmd en ligt op zijn dekens ipv eronder. Ik stop hem altijd heel strak in en hij slaapt in een bakerzak. Zijn slaapkamer heeft enkel glas (oud huis) en het wordt daar best koud. Mijn man en ik hadden het er al over om zijn bakerslaapzak vast te maken aan zijn ledikant, zodat hij niet naar boven wurmt. Nu weet ik niet zeker of dit ok is. Heeft iemand tips of herkent iemand dit? Hij wordt nog niet wakker van de kou, maar dat gaat wel komen als het kouder wordt, omdat het echt koud kan zijn in ons huis.

Groetjes Irma

Hoi Hoi,

Mijn dochtertje gaat ook haar hele bed door, en idd ook met de bakerslaapzak aan. Nu ligt ze niet meer ingebakerd en ik leg haar op haar zij (draait niet op haar buik) en dan straks instoppen.. dan gaat t meestal goed.
Als je kind ingebakerd ligt mag het ALLEEN op de rug liggen.. omdat de armpjes vast zitten. het CB zei tegen mij: ook NOOIT die bakerzak vast maken onderin, want dat ontwikkel je een draaipunt, als je kind vast ligt en gaat liggen wurmen draait het makkelijker om, en dan kan het zich niet afzetten mocht het op de buik rollen. Dus niet doen!!
Ik weet ook zo 123 geen oplossing, misschien extra shirtje aan in de bakerslaapzak..
succes!
grtjs Evelien

Hoi Irma,

Niet vastmaken aan het bed hoor! Dan kan hij zich dusdanig vastdraaien dat hij ervan stikt.
En een vraagje: waar voelt hij koud aan?
Mijn dochter had altijd koude handjes, voetjes en neusje, maar haar nekje en halsje waren lekker warm. Dat is het belangrijkste. Een baby heeft het niet snel té koud, eerder té warm. En heb je het idee dat hij er minder door slaapt?
Bij de Hema (en soms ook op de markt) hebben ze van die lekkere badstof pyjama's. Misschien is dat een idee?!?

Groetjes,
Karin
mama van Eva (2004) en Bas (2007)

Ik sluit me aan bij Kaatje dat een baby het eerder te warm als te koud heeft.. Maar ik heb inderdaad ook een actief kindje, en ik zorg altijd dat ze een boxpakje met voetjes aan heeft, haar voetjes warm blijven. Verder ben ik het inbakeren aan het afbouwen en leg haar of op haar buik, dan blijft ze goed stil liggen, of in een slaapzakje!

Succes!

Groetjes Karmen
mama van Liz

Hoi,

je kan je kindje beter niet vastleggen hoor. Stijn beweegt ook heel zijn bed door en ik heb zijn dekentje al weggehaald en een slaapzak met lange mouwen voor hem gekocht. meestal ligt hij helemaal boven in zijn bed te slapen. Ik ben anders bang dat hij een keer met zijn hoofd onder de dekens terecht komt met al dat gedraai. Kan je anders geen romper met lange mouwen aandoen met een badstof pyjama? Die hebben ze ook bij de zeeman.

Groetjes van Marloes

Terug
Bovenaan