Koude baby kamer slecht?

Hoi lieve moeders!

Ik vroeg me af nu het kouder word, word de baby kamer ook frisser en koeler. Toch wel redelijk koud. Moet ik hier iets tegen doen? De kleine draagt een pyjama en een slaapzak. Hij is nu 10 weekjes oud!
 
Volgens mij kan het niet zo mega veel kwaad, maar wel in de gaten houden. De verwarming geeft ook weer zo'n droge lucht, ik kan me niet voorstellen dat dat helemaal goed is. Maar bij twijfel anders gewoon even iemand bellen hierover?
Ik weet dat ze hier in het dorp bij een kinderdagverblijf de baby's ook regelmatig buiten in een slaapverblijf leggen, omdat dit goed voor de weerstand is - vooral als ze bijvoorbeeld een beetje verkouden zijn, dan stimuleert het lichaam om zichzelf goed warm te houden en zie je dat kinderen juist beter weerstand opbouwen. Vond het in het begin raar, maar eigenlijk is het heel erg logisch. Ze hebben daar ook gewoon een pyjama en slaapzakje aan als ze buiten liggen ;) 
 
Pyjama en wat een dikkere slaapzak is prima. Je zou eventueel het bedje kunnen voorverwarmen met kruiken voordat je je kindje er in legt. 
 
Een koude kinderkamer is helemaal niet slecht, integendeel. Het is nu niet meteen de bedoeling dat de vrieskou de kamer binnenkomt, maar een frisse kamer is heel goed voor een kind. Denk maar even aan je eigen slaappatroon: wanneer slaap je het best? In de zomer als je ligt te puffen van de warmte of in de winter als je lekker onder je donsdeken kan kruipen en toch frisse lucht kan inademen?. Bovendien zorgt centrale verwarming op een kamer voor bijzonder droge lucht, wat helemaal niet aangenaam is om in te slapen. Ook de weerstand van kinderen wordt inderdaad beter in een iets koudere kamer. Als het echt koud is in de kamer en de lakentjes en dekentjes in de winter behoorlijk koud aanvoelen, zou ik net zoals Marianne 94 voorstelt een kruikje of een kersenpitkussentjes in het bedje leggen voor je kleintje gaat slapen.
 
Terug
Bovenaan