Koude douche ?!

Hoi,

Ik las bij Ontwikkeling (0-1 jaar) dat er iemand haar kind een paar keer onder de koude douche had gezet omdat hij bleef hangen in een driftbui. Tsjonge, ik heb daar toch wel moeite mee. Dan denk ik toch zoiets van: "Ga er zelf maar eens onder staan om af te koelen". Da's toch hardstikke koud; dat doe ik tijdens een hittegolf niet eens, altijd lauw, maar niet koud. En zou het helpen tegen een driftbui? Heb werkelijk m'n twijfels. Maar bij hun helpt het blijkbaar. Wat vinden jullie? Gaat een koude douche te ver of is dat nog toelaatbaar bij driftbuien?

ben benieuwd naar je reactie.
Voel je vrij om mijn mening onderuit te halen hoor

groetjes Ida

Belachelijk! ik vind persoonlijk dat een koude douche op het randje is van kindermishandeling, misschien er al wel over.

Dus ik ben het met je eens hoor!

Carina

Om eeirljk te zijn denk ik dat het wel van de situatie afhankelijk is. Zelf persoonlijk zal ik het ook niet doen. Maar wat nou als je kindje er inderdaad in blijft hangen? En je hem daardoor weer bij zijn positieven krijgt? Is het dan zo erg om hem een keertje onder de koude douche te zetten zodat hij weer bij positieven komt? Waarschijnlijk is het alleen maar even voor de schrik, en is het kindje er binnen een paar seconden weer onder weg. Als dat het enige is wat helpt, dan zou ik die moeder gelijk geven.
Maar het is natuurlijk wel voor extreme gevallen lijkt mij.

Pfoe, ik vind het ook wel erg heftig hoor! Ik zou dan toch nog even verder zoeken naar andere manieren om een "schrik" effect te krijgen. Met een glas koud water in 't gezicht gooien zou ik wel ophouden! (ik noem maar iets)

Maar eerlijk gezegd heb ik (nog) geen ervaring met echte driftbuien, dus misschien denk ik er wel te makkelijk over.

Leuk gevonden, Ida!

Jacoline.

Ik vind het persoonlijk te ver gaan. Maar als ik vlindertjes haar reactie lees dan denk ik....ja daar zit  ook wat in. We weten niet echt de situatie en misschien hebben ze alles al geprobeert om het kind eruit te krijgen.
Maar het klinkt zo gemeen en hard. jeetje ik moet er zelf nog geneens aan denken om eronder te staan laat staan dat ik die meid van ons er onder zet.

lynn kan ook driftig zijn maar ik heb gelukkig geen hulpmiddelen nodig om haar er uit te krijgen. Ze zijn van korte duur

groetjes cobie

Mijn dochter vind het al niet leuk, als ze in bad haar haren of soms de poep van haar lichaam met de douchestraal eraf moet wassen. Dus laat staan een koude douche. Het lijkt me ook niets, dan liever idd een koud washandje of zoiets, maar ik heb makkelijk praten. Ik heb geen driftkikker..
Voor diegene die het wel hebben.. heel veel succes. Ik heb verder ook geen tips hoe je het anders kan oplossen.

ik weet natuurlijk niet hoe dat kindje is maar een koude douche vind ik wel wat ver gaan
volgens mij zou mijn zoontje alleen maar kwader worden
ik heb ook wel een drifkikkertje maar ik negeer hem gewoon doe helemaal of hij er niet is en dan is het zo over
die van ons huilt zich zelf vaak achter de adem en valt dan flauw dat is ook iets vervelends
groetjes ineke

Hoi Ida,

Ik zag het onderwerp staan, dus ik dacht, even kijken! Het kwam me namelijk nogal bekend voor.. Wellicht heb ik het geschreven. Maar goed, weet ik niet zeker.
Toen onze oudste, ze zal toen zo ongeveer 2 jr zijn geweest. Zij was elke nacht aan het spoken, dus wij hebben op een gegeven moment, toen 'alles' (je weet t nooit zeker natuurlijk) uitgesloten was, besloten haar te laten huilen. Dit heeft onze pittige dame 7 uur (ja je leest het goed  volgehouden, toen ben ik naar haar toe gegaan en heb ik gezegd, als je nu niet stopt met huilen, zet mama je onder de koude douche, nou is t klaar. Ik was er dan ook écht klaar mee. Maar ze stopte niet, dus hoppa in d'r pyama onder de koude douche. Heus niet drijfnat, gewoon goed laten schrikken, want ze kwam er niet meer uit. Ze bleef er echt in hangen en dat leek mij toen de beste optie. Zo denk ik daar nog steeds over. Daarna lekker afgedroogd, droge pyama aan, knuffelen en lekker in bed. Uitgelegd waarom ik het nodig vond haar onder de koude doche te zetten. Ze sliep gelijk en we hebben geen problemen meer gehad.

Ik denk dat als je zoiets leest, dat je niet gelijk zóó hoeft te schrikken. Het is maar water hoor. Mijn moeder heeft mij ook weleens onder de koude doche gezet en ik ben er echt niet slechter  van geworden. Het is ook niet zo dat je ze er elke week onder zet, het is bij ons maar 1x voorgekomen, inmiddels bijna 2 jr geleden.

We houden heel veel van elkaar en hebben de grootse lol met z'n viertjes. Dus inderdaad.. niet te snel oordelen

Fijne avond!

Groetjes Judith

Terug
Bovenaan