Koude en warme baarmoeder

<p>Ik heb een vraagje:</p><p>je hoort wel eens over een koude en warme baarmoeder, dat de innesteling beter gaat als je goed doorbloed bent en dus een “warme baarmoeder” hebt.</p><p>De innesteling zou hoop ik in deze week gebeuren dus ik wil er alles aan doen om proces te helpen. <br />warm aankleden (vooral voeten) maar wat ik ook lees is dat een warme douche/sauna niet goed zijn.</p><p>kan iemand mij vertellen waarom? Aangezien dan alles juist goed doorbloed wordt lijkt mij? <br />Ik ben verder deze week op vakantie naar de zon, is zonlicht schadelijk of juist goed ivm de warmte en dus doorbloeding? <br />Bedankt!</p>
 
Een sauna zorgt voor een verhoogde lichaamstemperatuur, dit kan slecht zijn voor de ontwikkeling van de baby (vooral de eerste 3 maanden van een zwangerschap). Vergelijkbaar met koorts.
 
Ja, dat geldt ook voor heel lang midden in de brandende zon zitten.

Ik had m’n verloskundige trouwens eens gevraagd naar dat warme baarmoeder verhaal en warme voeten etc. Ze gaf aan dat het een fabel is.
 
Heel begrijpelijk en herkenbaar. Zo deed ik ook van alles onder het mom van baat het niet schaadt het niet, terwijl ik objectief gezien wel wist dat het geen nut had. Je wilt toch iets doen ofzo.

Het enige wat je (en je partner) volgens mij kunt doen is gezond leven en op de juiste momenten onbeschermde seks hebben. En dat is soms al best veel gevraagd. Voor mannen is het trouwens wetenschappelijk bewezen dat het goed is om extra zink en foliumzuur (en laatst las ik ook iets over serenium) in te nemen langere tijd. Volgens mij zit dat in Davitamon man die bij Etos nu 1+1 gratis is. Het is best prijzig. Zo heb ik voor mezelf eens vier van die dozen voor vrouwen gekocht :)
 
Terug
Bovenaan