Koude handjes

Senne heeft vanaf haar geboorte een vrij lage temperatuur, maar  door temperaturen en  geruststelling van de verloskundige en het consultatiebureau weet ik dat het waarschijnlijk gewoon bij haar hoort. Haar papa heeft ook een lage basistemperatuur en erg lage rusthartslag. Op dit moment temperatuur ik gewoon af en toe en zit ze meestal netjes rond de 37,0 (er is mij gezegd dat het prima is zolang de temperatuur tussen de 36,5 en 37,5 ligt).

Ze voelt ook lekker warm, alleen als ze slaapt zijn haar handjes  best koud. Hebben jullie kleintjes dat ook of is dat niet normaal?

Groetjes,
Dionne

Hoi,
Voor zover ik weet is dat normaal hoor! Mijn zoon heeft vaak ook van die ijskoude handjes terwijl hij verder toch gewoon goed is ingepakt. 't Kan soms alleen een beetje vervelend zijn als je bv geeft en je kind jou dan met z'n ijshandjes gaat kriebelen...

Yvonne

Hoi,

Christian heeft ook altijd ijskoude handjes als hij in bedje heeft gelegen. Ze liggen dan ook altijd boven de deken en het is in de kamer zo'n 17 graden, denk ik. Heerlijk, die ijsklompjes tegen je hals en gezicht, brrrrr! Als hij wakker is en lekker op schoot zit, zijn de handjes gewoon lekker warm, dus ik denk dat het gewoon door de omgevingstemperatuur komt. Net zoals bij ons dus....
Dus geen zorgen!

Groetjes, Karin
Mama van Christian (4 weken)

hoi,
mijn nynke heeft ook altijd koude handjes als ze in bed ligt en ik heb gehoord dat koude handjes helemaal niet erg zijn! zolang ze verder goed op temperatuur is.
maar ik maak me ook altijd zorgen hoor. of ik denk: heeft ze het niet te koud of ik ben weer bang dat ze het te warm heeft.

groetjes,
daphne

Yanick heeft tijdens het slapen ook ijskoude handjes. Ik zat me gisteren/vannacht nog af te vragen of dat wel goed is. Gelukkig is hij dus niet de enige en blijkt het niet erg!

Gr, paulien

hoi,
die koude handjes is heel normaal en geen probleem. Onze zoon heeft dit ook al tijd in bed. Mijn vriend vertrouwde het niet helemaal en heeft aan CB-arts gevraagd of dit normaal is. Antwoord: zolang je kleintje in de nek en op de rug goed warm is, maakt het niet uit dat hij/zij koude handjes heeft.
En inderdaad wel lastig/ onprettig voor je als die ijsklompjes je warme borst omvatten bij BV ;-)
Groetjes, mira, sinds 02-01 mama van jaap

hoi dionne
boas heeft ook koude handjes met slapen hoor.dat is normaal in rust.maar zo laag is 37c toch niet?boas heeft ook gemiddeld 36,9.laatst was hij verkouden en erg warm.toen had hij de hele week 37,5 met uitschieters naar 37,9.en dat vond ik al knap hoog.terwijl dat toch echt niet schokkend is,maar toch...moederlijke bezorgdheid he

Terug
Bovenaan