koude handjes

A

Anoniem

Guest
Onze Bo van 4 maanden hebben we anderhalve maand ingebakerd en toen had ze altijd heerlijk warme handjes als ze wakker werd. Sinds we over zijn gegaan op de slaapzak heeft ze ;ijskoude handjes. Op zich is dat niet erg had ik gehoord, maar als het straks winter wordt zijn ze misschien nóg kouder. Kan me niet voorstellen dat dat prettig is. Hoe lossen jullie dat eventueel op?

Hoi hoi,

Rik heeft idd ook erruug koude handjes. Maar misschien dat het straks lukt om sokjes over de handjes te trekken. Maar goed wie weet vind de kleine dat niet leuk en trekt ze zelf weer uit??

X Saskia
mv Rik 04-07-07

Hoi,

Ons manneke heeft dat ook!!
Als wij hem sokjes aan zouden doen, weet ik zeker dat hij ze zo weer uit heeft
Ook wij weten niet goed wat we hiermee moeten doen, maar het ken idd geen kwaad hoor als ze koude handjes hebben.
De voetjes wil meer zeggen schijnbaar.

Groetjes Debby.

Hoi,

ik ga vor Stijn een slaapzak kopen met lange mouwen. Dat lijkt me lekker warm. Verder kan je van de winter een kruik in het bedje leggen voordat je je kleintje erin legt zodat het bedje wat warmer is.

Groetjes van marloes

Lotte heeft ook ijshandjes en wij proberen haar zo warm mogelijk te houden. Ze heeft nu een badstof-pakje ipv dat dunne katoen, erg lekker warm. Verder ga ik haar katoenen dekentjes binnenkort vervangen door wollen dekentjes.

En ze heeft ook een slaapzak voor deze winter, maar daar past ze nu nog niet goed in. De mouwen zijn veel te lang! Als ik ze omsla zijn ze zo dik dat ze niet meer kan duimen.

Verder gebruiken we een cosi-bag. Die zijn echt super en speciaal voor baby's. Je kunt er de lakentjes mee voorverwarmen of tegen ze aan leggen als het echt koud is. Voordeel is dat de cosi-bag niet afkoelt, hij blijft op lichaamstemperatuur (dezelfde temperatuur die je dekens bijvoorbeeld hebben als je 's ochtends lekker warm in je bedje ligt ), dus onttrekt geen warmte aan je kindje. Je kunt hem zelf net zo warm maken als je wilt, hij gaat gewoon in de magnetron. En hij is lekker zacht en ook verkrijgbaar met lavendel er in. Heerlijk ontspannend dus!

Gisterochtend lag Lotte te pruttelen toen ik haar in bed legde. Na tien minuutjes heb ik de cosibag bij haar in bed gelegd en ze was gelijk stil. Lekker warm natuurlijk.

Groetjes, Marisa

Ik vind het ook altijd moeilijk hoe ik onze dochter te slapen moet leggen. Al tijdens mijn zwangerschap keek ik op de site van wiegendood. Daar geven ze als grote belangrijke tip om je kindje niet te warm te leggen omdat warmtestuwing een oorzaak zou kunnen zijn van wiegendood. Wij hingen dan ook meteen een thermometer in de slaapkamer en soms was het wel 27 graden afgelopen zomer. Nou wat moet je dan?
Nu begint het weer kouder te worden en ligt onze dochter met een pyama van de Hema zonder sokken (kan ze haar warmte kwijt via haar voetjes) in een zomerslaapzakje van de Hema met sinds kort daarover heen een dubbelgevouwen fleece ledikantdeken van de Prenatal. Ik was me namelijk rotgeschrokken toen ik haar temperatuur 's ochtends opnam 35,5 graden veel te koud! Maar het is opeens ook een stuk kouder. Vandaag ook even de slaapkamer voorverwarmd. Nu is de cv daar ook weer uit, alleen even de kou uit de kamer en haar bedje voorverwarmd met een kruik. Ik was eigenlijk zo bang voor wiegendood dat ik ons kindje veel te koud in bed lag merk ik nu.

Terug
Bovenaan